کد خبر: ۳۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
سرپرست راهداری استان همدان:
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: همدان ۷۰ درصد ترافیک غرب کشور را تحمل می‌کند.
به گزارش آرانیزو، مصطفی پناهنده با بیان اینکه استان همدان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی به نوعی پخش کننده ترافیک در منطقه غرب کشور به شمار می آید، گفت: ترافیک ۸ استان از استان همدان عبور می کند و همدان ۷۰ درصد ترافیک غرب کشور را تحمل می کند.

مصطفی پناهنده افزود: این استان با داشتن بیش از ۵ هزار کیلومتر انواع راه و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر از آزاد راه همدان - ساوه نقشی راهبردی و تعیین کننده در غرب کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان بیش از ۹۵ درصد حمل ونقل کالا و مسافر این استان از طریق ناوگان جاده ای انجام می شود.

وی گفت: راههای ارتباطی به عنوان شریان های اصلی و حیاتی، همچنین عوامل کمی و کیفی ناوگان حمل ونقل نیز به عنوان دو عامل اصلی در حمل و نقل جاده ای و توسعه اقتصادی منطقه است.

سرپرست اداره کل راهداری استان همدان در ادامه به نقش مهم و تلاش شبانه روزی راهداران اشاره و عنوان کرد: شاید وقتی صحبت از راهداری و فعالیت راهداران می شود فعالیت های زمستانی در اذهان تداعی شود اما با فعالیت های گسترده این مجموعه، راهداران را باید مردانی برای تمام فصول نامید.

پناهنده یادآور شد: با توجه به اینکه همدان از استان های گردشگری محسوب می شود این اداره کل سعی دارد علاوه بر افزایش ایمنی در تامین رفاه حال مسافران در تردد از محورهای مواصلاتی، سفر خاطره انگیزی برای گردشگران رقم زده و با برنامه ریزی ها و تلاش های شبانه روزی راهداران و سایر عوامل اداره کل تمامی اقدامات لازم را در بخش های مختلف انجام دهد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار