کد خبر: ۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از کشف داروی قاچاق از داروخانه ای در کرمان خبر داد و گفت: کالاهای ضبط شده بعد از تعیین تکلیف در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
 ارسلان میری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرجع کشف تخلفات در بحث غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوده و گشت های مشترکی در این خصوص شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته مقادیر قابل توجهی داروهای قاچاق در یکی از داروخانه های سطح شهر کرمان کشف شد.

میری از کشف یک مورد دپوی دارو که بعضا شامل داروهای کمیاب یا نایاب می شدند خبر داد و افزود: این اقدام توسط یکی از کارکنان بیمارستانی در کرمان انجام شده است. بررسی ها در این خصوص در حال انجام است و نتایج آن به زودی اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه این گشت ها تا تثبیت آرامش بازار ادامه دارد، گفت: همکاری مردم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: باید به سمتی برویم که مخلان نظم و امنیت اقتصادی از کسبه خوشنام تفکیک شوند و در حقیقت ما به کمک کسبه و بازاریان آمده ایم تا آن عده قلیلی که به دنبال سوءاستفاده هستند به مردم معرفی شوند.

وی از برخورد قانونی قاطع با مخلان نظام اقتصادی خبر داد و افزود: کالاهای ضبط شده بعد از تعیین تکلیف توسط دادسرا یا تعزیرات حکومتی در اختیار عموم مردم قرار داده می شود. شیوه توزیع آن ها متعاقبا از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده می شود.

میری عنوان کرد: ضرورت توزیع همه کالاها توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه واحدهای صنفی سطح کشور و همچنین استان کرمان ابلاغ شده است.

لزوم ثبت تمامی انبارها در سامانه جامع انبارها

وی با تاکید بر لزوم ثبت تمامی انبارها در سامانه جامع انبارها افزود: صاحبان انبارهای بخش خصوصی، دولتی و تعاونی ملزم به اعلام موجودی به سازمان صنعت، معدن و تجارت یا اتحادیه مربوطه هستند. عدم اعلام موجودی و عدم ثبت انبارها در سامانه تعبیه شده تخلف به شمار می آید و می تواند مجازات احتکار را هم به دنبال داشته باشد.

میری در خصوص مجازات احتکار هم گفت: اگر تخلف یک واحد صنفی از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی نباشند قانون گذار برای صاحبان آن به عنوان احتکار مجازاتی در نظر گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان تصریح کرد: در مرحله اول برخورد با محتکر علاوه بر اینکه کالا در شبکه توزیع با قیمت های عادله متعارفه توزیع می شود، ۷۰ درصد ارزش مالی کالا به خزانه پرداخت می شود. در خصوص واحدهای غیرصنفی ۱۰ درصد ارزش کالاها به خزانه پرداخت می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: بحث احتکار تا هفت برابر قیمت کالاها قابلیت اعمال مجازات دارد. از طریق رسانه ها اسم افراد متخلف به عنوان محتکر منتشر می شود.

خودروی صفر کیلومتر احتکاری در کرمان نداشته ایم

وی در خصوص نوسانات بازار خودرو گفت: آن عده از واردکنندگان خودرو که تعهداتی در سنوات گذشته داشته اند ملزم به رعایت تعهداتشان هستند. در خصوص تولیدات داخلی با کسانی که مبادرت به عرضه خودروی صفر کیلومتر بر اساس قیمت های مصوب نکند تحت عنوان گرانفروشی برخورد می شود.

میری تصریح کرد: مجموعه تعزیرات حکومتی استان کرمان آمادگی دارد با افرادی که خودروی های صفر کیلومتر با قیمت های بالاتر از قیمت کارخانه به فروش می رسانند برخورد کند.

وی گفت: شرکت های خودرویی مکلفند هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و فروش خودرو اقدام کنند. در استان کرمان خودروی صفر کیلومتراحتکاری نداشته ایم. اما در استان های هم جوار کنار تعداد زیادی خودرو به بهانه اینکه نبود قطعات احتکار کرده بودند.

وی گفت: در جامعه اسلامی زیبنده نیست که عده ای اندک برای سودجویی ارزاق عمومی را احتکار و کمبود مصنوعی ایجاد کنند.

میری ادامه داد: بعضی از التهاباتی هفته های اخیر نتیجه رفتار عده ای فرصت طلب بوده است و هیچگونه کمبودی در مسائل اقتصادی، دارو، مواد خوراکی، لبنی و پروتئینی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اخلال گران اقتصادی در چنگال قانون گرفتار می شوند، متذکر شد: همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و باید مراعات کنیم تا جامعه دچار آسیب نشود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اهمیت مشارکت مردم در این زمینه را یادآور شد و گفت: سامانه تعزیرات «۱۳۵» و سامانه صنعت، معدن و تجارت «۱۲۴» برای دریافت گزارشات مردمی در نظر گرفته شده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار