کد خبر: ۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۴۴ نفر امسال در استان تحت پوشش دوره های سوادآموزی قرار می گیرند.
صدیقه عبداللهی با اشاره به اینکه رشد سریع علم و تکنولوژی نیاز انسان برای رشد را بیشتر کرده است، گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هر جامعه ای میزان و سطح سواد مردم محسوب می شود.

وی عنوان کرد: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت استان یک میلیون و ۱۶۹ هزار نفر به عبارتی ۸۱.۵ درصد آن باسواد و ۱۸.۵ درصد آن هم از نعمت سواد محروم هستند.

وی بیان کرد: بیشترین آمار بی سوادی در استان را جمعیت بالای ۵۰ سال سن که بیش از ۱۸۰ هزار نفر هستند، تشکیل دادند که در جامعه هدف سواد آموزی قرار ندارند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در میان اقشار هم بیشترین بی سوادان را زنان روستایی تشکیل دادند، ادامه داد: ۳۶.۶ درصد از زنان روستایی بی سواد و مردان هم ۱۹.۳ درصد بی سواد هستند.

عبداللهی با اشاره به اینکه پوشش بی سوادان استان سال گذشته ۹۳.۳ درصد بوده است، اظهارداشت: کردستان با ۳.۸ درصد رشد باسوادی رتبه دوم کشوری را از این لحاظ کسب کرده است ولی همچنان از بی سوادی رنج می برد.

وی به مشکلات سواد آموزی دراستان اشاره و اضافه کرد: عدم انطباق آمار بی سوادان با واقعیت موجود در جامعه، عدم وجود انگیزه در بی سوادان برای حضور در کلاس های سوادآموزی و عدم ماندگاری بی سوادان در کلاس ها تا برگزاری امتحانات از جمله مشکلات حوزه سواد آموزی استان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷ مرکز یادگیری محلی دراستان راه اندازی شد، گفت: امسال در دستور کار خود داریم ۱۰ مرکز دیگر در دهگلان، دیواندره، زیویه، سقز، سنندج، کامیاران، قروه و کلاترزان ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: شناسایی اولیاء بی سواد در هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس از دیگر برنامه های ما است که تاکنون ۶ هزار و ۹۱۴ نفر شناسایی شده و سال گذشته هزار و ۱۰۶ نفر هم جذب سوادآموزی شدند.

عبداللهی اعلام کرد: امسال هم باید در دوره سوادآموزی ۶ هزار و ۴۰۸ نفر، دوره انتقال ۳ هزار و ۵۲۰ نفر و در دوره تحکیم هم هزار و ۶۱۶ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار