کد خبر: ۳۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
خرمشهر- قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند, حجم اعتبارات تخصیص داده به بخش های عمرانی و احداث زیرساخت های این منطقه در سال جاری را حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، عبدالله کعبی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری، حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی و خدمات شهری در شهرستان های آبادان و خرمشهر از سوی منطقه آزاد اروند در نظر گرفت شده است.

وی افزود: اعتبار تصویب شده در بخش عمران شهری در اختیار شهرداری های آبادان و خرمشهر برای اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی قرار می گیرد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری برای اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی و عمرانی در شهرستان های آبادان و خرمشهر هزینه می شود، افزود: اعتبارات عمرانی و خدمات شهری به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص می یابد و مشکلی در تامین منابع مالی آن وجود ندارد.

وی، حجم خرابی های ناشی از جنگ تحمیلی را علت اصلی نامشخص بودن حجم کارهای انجام شده دانست و گفت: منطقه آزاد اروند متولی بازسازی مناطق جنگی و عقب افتادگی های دروان جنگ شده است و موظف به ارائه خدمات به جمعیتی بالغ با ۵۰۰ هزار نفر و با وسعت بیش از سایر مناطق آزاد کشور است برای همین حجم کارهای انجام شده  در این منطقه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

کعبی در ادامه به راه اندازی صنایع به عنوان عامل توسعه و پشرفت یاد کرد و میزان تولید فولاد در این منطقه را بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: فولاد کاوه خرمشهر سال گذشته فعالیت خود را  آغاز کرد و بیش از ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و در آینده نزدیک با آغاز فعالیت فولاد جهان آرا با تولید سه میلیون تن فولاد در سال، منطقه آزاد اروند به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار