کد خبر: ۳۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
استاندار خراسان شمالی:
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: باید با همدلی و همفکری به دنبال احیای معادن استان باشیم.
به گزارش آرانیوز، محمد رضا خباز در سومین نشست شورای معادن خراسان شمالی اظهار کرد: در کشور معادن فراوانی وجود دارد که باید با احیای این معادن به دنبال بهره مندی حداکثری از این توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه باشیم که در این مسیر دولت باید اعتبارات کافی برای اکتشافات و سرمایه گذار ورود جدی به این حوزه را داشته باشد.

خباز افزود: برای احیای معادن استان باید کارهای کارشناسی بیشتری انجام شود و بنده تاکید دارم با ارائه راهکارهای کارشناسی دقیق مختلف احیای معادن هدف گذاری و با رعایت موارد زیست محیطی از سوی متقاضیان از برخی سخت گیری ها برای جذب سرمایه گذار در این حوزه کاسته شود.

وی همچنین در مورد فعالیت سازمان زمین شناسی گفت: اعتقاد دارم کمک به سازمان زمین شناسی در حقیقت سرمایه گذاری ماندگار و گام برداشتن موثر در اقتصاد کلان کشور است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین با پیشنهاد تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و همچنین زمین احداث ساختمان این سازمان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان با اعمال نظرات کارشناسی موافق هستم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: موضوع اکتشافات از مباحث بسیار مهمی است که منجر به مشخص شدن ذخایر معدنی استان خواهد شد و همچنین مواد فرآوری شده از این معادن می تواند خوراک محصولات استراتژیک صنایع استان باشد که افزایش ارزش افزوده این تولیدات را به دنبال خواهد داشت.

هادی قوامی اظهار کرد: هدف ما تخصیص منابع محدود به نیازهای اساسی خراسان شمالی در حوزه معدن استان است، بنابراین تاکید دارم برق رسانی به معادن استان با اولویت معادنی باشد که تامین این زیرساخت منجر به اکتشافات بیشتر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار