کد خبر: ۳۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
استاندار خراسان شمالی:
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: مدیرانی که خانواده خود را در خراسان شمالی اسکان نداده و رفت و آمد دارند در واقع به مردم این استان توهین می کنند.

به گزارش آرانیوز، محمدرضا خباز پیش ازظهر یک شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که با محوریت روز خبرنگار برگزار شد، با تاکید براینکه تمامی مدیران باید به همراه خانواده در استان حضور داشته باشند، اظهار کرد: دلیلی ندارد مدیران در استانی که مشغول به خدمت بوده، خانواده خود را اسکان ندهند، کسی تافته جدا بافته نیست.

خباز تصریح کرد: مدیران اگر مدارس خراسان شمالی را برای تحصیل فرزندانشان مناسب نمی دانند هرچه سریع تر اعلام تا جایگزینی برای آنان انتخاب کنیم.

وی همچنین به تحصیل برخی مدیران در ساعات اداری اشاره کرد و افزود: تحصیل مدیران در ساعت اداری ممنوع و به لحاظ شرعی حرام است.

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: فرمانداران تنها یک روز در هفته به مرکز استان مراجعه داشته باشند تا بتوانند به مشکلات شهرستان ها به خوبی رسیدگی کنند، دلیل ندارد در جاده های خطرناک رفت و آمد کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: ساعت کار ادارات دولتی از فردا دوشنبه به روال گذشته باز می گردد اما باید در مصرف آب، برق، گاز و تلفن نهایت صرفه جویی را داشته باشند به طوری که هر ماه نسبت به ماه قبل شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف باشیم.

خباز گفت: به عنوان کشور مسلمان جایز نیست چهار برابر دیگر کشورها برق مصرف کنیم، بنابراین باید الگوی مصرف را مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر مدیران با خبرنگاران بیان کرد: درب اتاق مدیران در ساعات غیر جلسه برای اصحاب رسانه باز و جوابگوی تماس های خبرنگاران باشند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: خبرنگاران ستون چهارم دموکراسی بوده چراکه انتقادات و پیشنهادهای آنان به نوعی انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

خباز تاکید کرد: خبرنگاران برای انجام درست رسالت خود باید رضای خداوند را در نظر داشته باشند تا انتقادات و نظرات آنان موثر واقع شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی گفت: مدیران باید خبرنگاران را فرزندان خود بدانند، هر چند برخی زبان تندی دارند اما باید با آنان تعامل داشت.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی افزود: مدیران در برابر انتقادات خبرنگاران جبهه نگیرند چرا که انتقاد از مسئول، انتقاد از پیامبر نیست.

خباز در ادامه به دغدغه های خبرنگاران اشاره کرد و افزود: وضعیت معیشتی، بیمه و ... از طرف خانه مطبوعات برای بنده ارسال شود تا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد رضایتمند مردم، گفت: دولت الکترونیک با پاسخگویی در کمترین زمان، رضایتمندی مردم را جلب خواهد کرد از این رو مدیرکل ارتباطات هر چه سریع تر برنامه دولت الکترونیک خود را ارائه دهد.

استاندار خراسان شمالی همچنین تاکید کرد: مدیران در دو صفحه با ارائه عدد مشخص برنامه های خود طی امسال تا سال ۱۴۰۰ را هرچه سریع تر اعلام کنند.

واحدهای صنعتی استان به دو هزارتا افزایش یابد

خباز همچنین به ظرفیت های خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی در بخش صنعت و معدن دارای ظرفیت و توانمندی های فراوان است که با ارائه راهکارهای کارشناسی می توان بهره برد.

وی اظهار کرد: باید به بخش صنعت و معدن توجه ویژه ای داشت به طوری که ۵۳۰ واحد صنعتی باید به دو هزار واحد رسانده شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی مملو از معادن ارزشمند است، گفت: اقدامات لازم برای فعال کردن بخش صنعت و معدن این استان انجام شود.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: باید بند ناف اقتصاد کشور از نفت بریده شود و بهره برداری درست از ذخایر معدنی یکی از راهکارهای دست یافتن به این مهم است.

خباز ادامه داد: باتوجه به اینکه خراسان شمالی در بخش کشاورزی بسیار غنی است، ضرورت دارد برای انتقال ارزش افزوده محصولات به جیب کشاورزان به جای دلالان به فکر ایجاد صنایع جانبی باشیم.

خراسان شمالی از معبر به مقصد تبدیل شود

استاندار خراسان شمالی همچنین توجه ویژه به بخش گردشگری را ضروری دانست و گفت: استانی که دارای ظرفیت های تاریخی و گردشگری فراوان است نباید تنها محل عبور و مرور زائران و مسافران باشد، بنابراین باید خراسان شمالی از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

خباز اعلام کرد: وظیفه دارم تمام قول ها و وعده های استاندار پیشین را عملیاتی کنم، بنابراین تمامی صحبت های گذشته به قوت خود باقی است.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار