کد خبر: ۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیشینه سرعت وزش باد در استان را ۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک تا فردا در استان ادامه دارد.
به گزارش آرانیوز، علیرضا خندان رو اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی در اکثر نقاط استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در شهرستان نهبندان به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید، بیان کرد: به دنبال وزش باد شدید در این شهرستان دید افقی نیز کمتر از دو هزار متر کاهش یافته است.

کاهش دید افقی به کمتر از  هزار متر

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حاجی آباد زیرکوه نیز کاهش افقی به کمتر از هزار متر رسیده است، عنوان داشت: بیشینه سرعت وزش باید در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ کیلومتر بوده است.

خندان رو ادامه داد: همچنین در این مدت بیشینه سرعت باد در سربیشه به ۷۰ کیلومتر در ساعت، درح ۹۰ کیلومتر در ساعت و دید افقی در قاین و طبس به سه هزار متر کاهش یافته است.

به گفته وی در مرکز استان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه وزرش باد ۶۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان تا فردا ادامه خواهد داشت، بیان داشت: امروز اوج سرعت وزش باد در استان را خواهیم داشت و روز آینده نیز این وضعیت بیشتر در شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه، خوسف و نهبندان خواهد بود.

کاهش ۵ درجه ای دما

خندان رو همچنین از کاهش چهار تا پنج درجه ای دما در استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: از فردا تا روز سه شنبه نیز به تدریج شاهد افزایش وضعیت دمایی در استان خواهیم بود.

به گفته وی طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۱۸ درجه و طبس با ۴۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار