کد خبر: ۳۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
تبریز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دو هفته اخیر یک هزار میلیارد کالای اساسی احتکار شده از انبارهای استان کشف و ضبط شد.

به گزارش آرانیوز، حسین نجاتی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: این کالاها شامل برنج خارجی، حبوبات، روغن خوراکی، لوازم خانگی، میلگرد، موتور و قطعات آسانسور و مواد اولیه صنایع چرم (کروم) است.

وی اظهار داشت: نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی و اولویت دار و رسیدگی به تخلفات و پرونده تعزیراتی جز برنامه های ستاد تنظیم بازار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: احتکار و عرضه نکردن کالاهای اساسی مانند برنج، لوازم خانگی، میلگرد، شکر و روغن غیرقانونی بوده و با متخلفان برابر قوانین برخورد می شود.

نجاتی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری در سطح ملی از آمادگی این سازمان برای تسهیل امور واردکنندگان و رفع موانع تولیدکنندگان خبر داد.

وی با اشاره به تلاش هر چه بیشتر سازمان در نظارت بر توزیع کالاهای اساسی با محوریت اقلام اولویت دار گفت: گزارش های مردمی برای برخورد با محتکران و گران فروشان افزایش یافت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: معاونت نظارت و بازرسی سازمان با هماهنگی اتحادیه های صنفی در تمامی حوزه ها اقدام به بازرسی انبارهای واحدهای تولیدی و مراکز توزیع و نظارت بر بازار می کنند.

نجاتی افزود: در بخش گوشت گوسفندی، مرغ و نهاده های دامی در استان هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی گفت: برای کنترل و تنظیم بازار به ویژه در مورد کالاهای اساسی با تعامل و همکاری سازمان پشتیبانی امور دام استان و نظارت همه جانبه بازرسان سازمان، گوشت گرم گوسفندی به میزان ۳۳ تن در سه هفته گذشته با قیمت مصوب در مراکز عرضه سطح تبریز توزیع شد.

نجاتی با تبیین وضعیت بازار و تولیدکنندگان در حوزه تامین مواد اولیه صنایع آردسازی، چرم و کفش و گوشت گرم، خواستار جلوگیری از خروج دام زنده از استان به استان های همجوار به منظور جلوگیری از کمبود گوشت گوساله در ماه های آینده شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار