کد خبر: ۳۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
در جلسه شورای شهر مطرح شد:
کرج - انتقاد اعضای شورای شهر برآمده از لیست امید نسبت به عدم تحقق شعارهای لیست انتخاباتی ازجمله مباحثی بود که در جلسه علنی شورا مطرح شد.
به گزارش آرانیوز، عباس زارع در هشتادمین جلسه شورای شهر و در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اهمیت توسعه جنگل‌کاری در شهر ازجمله اراضی حاشیه فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: تلاش زیادی برای راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام انجام‌شده است که به‌عنوان نمونه احداث یک سالن ترانزیت شش هزار متری است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر کرج با تأکید بر تعامل میان مدیریت شهری و مسئولان فرودگاه بین‌المللی پیام، افزود: شهرداری باید برای اجرای کنارگذری که از تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سمت مهرشهر و تملک اراضی دولتی اقدام کند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مدیریت شهری در قالب توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام و کمک به مسئولان اجرایی فرودگاه گام بردارد و با دعوت از آن‌ها برای حضور در صحن علنی شورا گام مهمی در توسعه این منطقه که تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی استان البرز دارد اقدامات مؤثری انجام شود.

در احراز صلاحیت گزینه‌های منتخب برای شهردار شدن کرج به‌درستی عمل نشده و تمام ملاک‌ها ارزیابی نشده استدر ادامه این جلسه سارا دشتگرد عضو شورای شهر کرج با گلایه از اینکه شعارهای لیست امید بعد از چند ماه فعالیت هنوز رنگ اجرا به خود نگرفته است، گفت: به‌عنوان نمونه در احراز صلاحیت گزینه‌های منتخب برای شهردار شدن کرج به‌درستی عمل نشده و تمام ملاک‌ها ارزیابی نشده است.

وی بابیان اینکه در مورد واگذاری اراضی مناطق ۴ و ۱۲ اقدامات لازم انجام شود، گفت: ۵۱ مورد از اراضی شهرداری بدون قرارداد معتبر و ذکر غیرانتفاع بودن این اقدامات در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی قرار داده‌شده است که باید در این مورد شفاف‌سازی شود.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی شورای شهر کرج نیز با اشاره به بررسی عملکرد منطقه یک شهرداری کرج طی چهار ماه اول سال جاری، گفت: در چارت سازمانی این منطقه اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع و گنجاندن دوره‌های آموزشی لازم است اجرایی شود.

وی ادامه داد: ۱۷۳ نیروی قراردادی در ساختمان اداری منطقه یک شهرداری کرج فعالیت می‌کنند که لازم است در برخی موارد مدارک تحصیلی آن‌ها سنجیده شده و در شاخه‌های فعالیتی شهرداری انتخاب نیروها بر اساس مدرک تحصیلی لازم انجام شود؛ چون در حال حاضر وضعیت بدین‌صورت نیست و با جود اینکه فراهم کردن سرانه‌های خدماتی اجرایی در این منطقه انجام نمی‌شود، تعداد سرانه‌های تجاری زیاد است.

معضل نیروهای مازاد در شهرداری کرج بیخ پیدا کرده است

رسولی عنوان کرد: بیشتر پیاده‌روی‌های سطح منطقه یک از عرض کافی برخوردار نبوده و پیاده‌روها هم‌پیوسته نیستند و پروژه‌های سطح این منطقه ازجمله  در اسلام‌آباد طرح‌هایی که برای ساماندهی تپه مراد آب است نیمه‌تمام مانده است.

عضو شورای شهر کرج افزود: پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری در سطح منطقه یک انجام‌نشده است و مطالعات طرح‌های این حوزه نادیده گرفته‌شده است و به محله اسلام‌آباد هم که ظرفیت خوبی در طرح توسعه اقتصادی برای شهر کرج محسوب می‌شود توجه  نشده و بافت‌های فرسوده آن منطقه به‌خوبی بازسازی و مرمت نشده است.

محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج هم در این جلسه گفت: بر اساس‌نامه بازپرسی استان البرز شورای شهر دارای انباشت نیرو است اما تنها ۲۵ نیرو از طرف اعضای شورا و در قالب مسئولان دفاتر واردشده‌اند و در کل با احتساب نیروهای قبلی حدود 100 نیرو اکنون در شورای شهر فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: قرار شد در مواردی که امکان جابجایی نیرو وجود دارد برخی از نیروهای شورا به مناطق و سازمان‌های دیگر برای ادامه فعالیت فرستاده شود.

نبیونی بیان کرد: اگر نیروهایی که از قبل در شورا فعالیت داشته‌اند و اکنون بنا به اعلام بازرسی کل کشور تصمیم برای جابجایی برخی از این افراد عملیاتی می‌شود تا جلوی انباشت نیروها در شورای شهر اخذ شود اما این تغییر محل خدمت برای برخی نیروها به دلیل کم‌کاری آن‌ها نیست.

پروژه‌ای مشترک یک مرکز تحقیقاتی و مرکز پژوهش‌ها برای پایان‌نامه محمدرضا احمدی‌نژاد شهردار منتخب کرج انتخاب‌شده استوی با اشاره به اینکه در برخی شهرها روزی به نام آن شهر نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در این مورد ابتدا مصوبه شورای اسلامی شهر و بعد شورای عمومی استان دریافت می‌شود تا برای این نام‌گذاری و انتخاب یک روز معین بدین منظور تغییرات انجام شود که برای کرج هم این اقدام عملیاتی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با درخواست از اصحاب رسانه برای مشارکت در انتخاب یک روز خاص برای کرج بیان کرد: این درخواست‌ها ابتدا در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بررسی خواهد شد.

وی در مورد اینکه از پروژه‌ای مشترک یک مرکز تحقیقاتی و مرکز پژوهش‌ها برای پایان‌نامه محمدرضا احمدی‌نژاد شهردار منتخب کرج انتخاب‌شده است، گفت: قرار شد بررسی‌های لازم برای رفع شبهات موجود در این مورد انجام شود که مطابق آن مرکز پژوهش‌ها نه‌تنها در سطح کرج بلکه در سطح ملی بررسی و اعلام نظر داشته است که این نظر محرمانه و غیرقابل‌انتشار است اما در اختیار اعضای شورا قرار داده‌شده است.

برخی صورت‌وضعیت‌های میلیاردی شهرداری بررسی کافی نمی‌شودنبیونی تأکید کرد: در حال حاضر همه مستندات لازم در  موردبررسی مدارک پایان‌نامه شهردار منتخب کرج در اختیار اعضای شورای شهر قرار داده‌شده است و همان‌طور که در جلسه مشترک با استاندار البرز، فرماندار شهرستان کرج و نمایندگان مردم در مجلس داشتیم قرار شد، طبق روال معمول مدارک لازم برای تائید صلاحیت محمدرضا احمدی‌نژاد شهردار منتخب کرج به وزارت کشور ارسال شود و باید منتظر اعلام نظر این وزارتخانه باشیم.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: در برخی صورت‌وضعیت‌های میلیاردی شهرداری بررسی و بازرسی کافی انجام نمی‌شود اما طرح‌های مدیریت پسماند که اجرای آن برای شهر بسیار مهم است نادیده گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم که باید به آن پرداخته شود و اکنون انتظارات مردم کارهای عمرانی و احداث مراکز ورزشی، فرهنگی و یا تفریحی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار