کد خبر: ۳۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
بعد از ۸ سال وقفه؛
ایلام-بعد از هشت سال وقفه عملیات اجرایی سد سیکان واقع در شهرستان دره شهر از سرگرفته شد.

به گزارش آرانیوز، یکی از مهمترین پروژه های سدسازی در استان ایلام سد سیکان واقع در شهرستان دره شهر در جنوب استان است، این پروژه آبان ماه ۸۹ آغاز و با ۱۰ درصد پیشرفت تعطیل شد.

حال بعد از هشت سال وقفه عملیات اجرایی این سد آغاز شده است، هرچند برخی مشکلات نظیر جابجایی روستای فرهادآباد در مجاورت سد وجود دارد و باید این روستا جابجا شود.

علی اکبر شفیع زاده فرماندار دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی سد سیکان اختصاص یافته است.

وی گفت: کل اعتبار مورد نیاز این طرح بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که طی چهار سال قرار باید این پروژه به اتمام برسد.

سد سیکان با ظرفیت های بی شمار

فرماندار دره شهر با اشاره به اینکه این سد با هدف تامین آب شرب شهرستان های بدره، دره شهر و آبدانان و آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان اجرایی می شود، تصریح کرد: بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به اجرای این سد از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد.

وی افزود: این سد برای تمام بخش ها از آب کشاورزی تا آب شرب و گردشگری بسیار حائز اهمیت است و ظرفیت های بسیار زیاد آن باعث اشتغالزایی در شهرستان خواهد شد.

شفیع زاده عنوان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این سد از سرگرفته شده و به زودی ۲۰۰ نفر در پروژه مشغول به کار می شوند.

گفتنی است مردم روستای فرهاد آباد نیز به موازات اجرایی سد برنامه ریزی شده که به شکل مناسب و در مکان مناسب اسکان پیدا کنند و مشکل اهالی این روستا مرتفع شود.

شهرستان دره شهر از مناطق مستعد کشاورزی در استان ایلام است، قطعا با اجرای این سد میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان نیز بیشتر می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار