کد خبر: ۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، باید تعیین و اعمال مجازات‌ علیه مفسدان اقتصادی را جدی بگیریم.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد،  در خصوص مساله فساد اظهارداشت: اگر چیزی از نقطه اعتدال و جایگاه خودش حرکت کند و عوض بشود، تبدیل به فساد می‌شود. البته فساد نیز کم و زیاد دارد.

وی گفت: فساد چه در جسم و چه در روح، مشکلات خاص خودش را دارد. فساد در روح همچون عصبانی شدن، شهوت در کلام، در امیال و در دیگر موارد است که باید در همه اینها حد اعتدال را درنظر داشته باشیم.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: فساد در مال نوع دیگری از فساد است. مال برای همه مردم است و به شخص خاصی تعلق ندارد. زمین، کشت، صنعت و تولید برای همه است و کسی که زمین را می کارد و یا می‌سازد می تواند مالک آن شود ولی همه باید در حدی که خدا معین کرده حرکت کنند.

امامی کاشانی افزود: استعدادها برای گرفتن و ضبط مال و درخواست ها برای گرفتن پول زیاد است واین استعداد باید مهار شود و اگر نشود، تبدیل به فساد خواهد شد.

وی ادامه داد: فساد در سه چیز ریشه دارد؛ یکی آرزو، دیگری کبر و استکبار و در آخر حرص است. حرص در موارد مثبت می تواند مثبت باشد؛ به طور مثال بر تقوا و اصلاح کسی حرص داشته باشیم، این خوب است. آدم حریص به مقصد نمی رسد، چراکه مقصد او جمع کردن مال است. انسان حریص به این مقصد هم نمی‌رسد چون مرگ می‌آید و او را می‌برد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سرنوشت حرص عذاب خدا است، این افراد در روز قیامت رو سیاه هستند.

امامی کاشانی در ادامه افزود: از قوه قضاییه تشکر می‌کنم که مجازات‌هایی را برای محتکران و مفسدان اقتصادی تعیین و اعلام کرده است. امروز که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، باید اعمال مجازات‌ علیه مفسدان اقتصادی را جدی بگیریم، قوه قضائیه، بحمدالله، در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کند.

وی گفت: امام راحل عزیزمان به من گفتند که این انقلاب باقی می ماند و هرکس به آن بد کند، به خودش بد کرده است و آبروی خود را می‌برد.

خطیب نمازجمعه تهران بیان کرد: من به سودجویان این هشدار را می‌دهم که زندگی دنیا و آخرت خودتان و فرزندانتان را سیاه نکنید، این کارها را ترک کنید، دلار خریدن، سکه و برنج و دیگر اقلام را جمع کردن و کشور را به تلاطم کشاندن، هیچ عاقبتی برای شما ندارد؛ این کشور در سایه امام زمان (عج) است.

امامی کاشانی گفت: ما به امید خدا از این گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و این کشور به صاحب اصلی آن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: دشمن از اخبار راست و دروغ علیه ما سواستفاده می کند. همین آقای ترامپ که قبلا گفته است ما حاضر به گفتگو با ایران هستیم این هفته گفته که اقتصاد ایران خیلی سریع وضعیت بدی پیدا کرده و ما حاضریم با آنها مذاکره کنیم.

امامی کاشانی افزود: این عبارت که می گوید وضع اقتصاد ایران سریع عوض شده است، آیا مروت انسانی، جوانمردی یک انسان و تعصب یک ایرانی این را می پذیرد که عده ای ماجراجو علیه ما سر و صدا راه بیاندازند و سپس عده‌ای با آنها همسو شده و در مسیر آنها قدم بردارند؟

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنها می خواهند ایران با آمریکا مذاکره کند درحالی که مذاکره با شروطی که آنها گفته اند عقلانی نیست و هرگز ایران زیر بار آن نمی‌رود و به فرض محال که ایران با آنها مذاکره هم کند آمریکا زیر قول خود می‌زند، دروغ می گوید و به تعهداتش عمل نمی کند.

امامی کاشانی با بیان اینکه روزنامه واشنگتن پست از افزایش چشمگیر دروغ‌های ترامپ آمار جالب توجهی ارائه کرده است، گفت: ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته ۴ هزار و ۲۲۹ دروغ گفته و پیمان شکسته و در دو ماه اخیر ۹۷۰ مرتبه دروغ گفته و نقض عهد داشته است. این طور که این روزنامه آمار داده است از روز اولی که این آقا روی کار آمده، روزی بیش از ۷ دروغ و نقض پیمان داشته است.

وی افزود: امام صادق(ع) به نقل از حضرت مسیح فرموده اند که کسی که زیاد دروغ بگوید، بها و ارزشی ندارد و انسان سبکی است و طبق این حدیث، ترامپ و صحبت‌های او اصلا ارزش و قیمتی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا می خواهد این طور بگوید که فشارهای اقتصادی علیه ایران اثرگذار بوده و البته در این راه همراهی بن سلمان و رژیم صهیونیستی را هم با خود دارد چرا که اینها می خواهند کشورهای اسلامی را تحت فشار قرار داده و جهان اسلام را بهم بریزند.

وی با بیان اینکه ما باید هشیار باشیم و وحدت کلمه داشته باشیم، گفت: هرکس در هر جایگاهی قرار دارد اعم از مردم، بخش خصوصی و دولت، همه و همه باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

امامی کاشانی گفت: رهبر انقلاب در پیامی به دولت این طور گفته اند که ما برای حل مسئله بانکها و نقدینگی به یک کار گروه حساس، اثرگذار، شجاع و فعال نیاز داریم تا فقط فکر کنند و ببینند که با مسئله بانکها و مشکل نقدینگی چطور باید برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه نگذاریم نقدینگی به سمت بازارهای طلا، مسکن، ارز و برخی کالاهای دیگر سرازیر شود، خاطرنشان کرد: طبیعی است هر جا که نقدینگی به آن سمت حرکت کند مشکلات و وضعیت نامناسبی را برای کشور خواهیم داشت.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: کارگروهی که هفته ای یک جلسه داشته باشد فایده ای ندارد. این کارگروه باید فعالانه کار کند تا بتواند در یک بازه زمانی یک تا سه ماهه، برنامه مشخصی را به رئیس جمهور ارائه بدهد و سپس دستور دریافت کند و آن دستورات را عملیاتی و اجرایی سازد.

امامی کاشانی افزود: امروز، زمان جنگ است و عمل به وظایف و تلاش برای حل مشکلات برای ما تکلیف است. کشور ما ام القراء است و امید اهل بیت به حساب می آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که به فکر جمع کردن کالا و ارز هستند از این فکر توبه کنند، این کشور با این میزان از ذخایر، ظرفیت های مادی و انسانی و جوانان با استعدادی که دارد، نباید مشکلی داشته باشد و نباید این طور شود که دشمن برای ما دندان تیز کرده و به طمع بیافتد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار