کد خبر: ۳۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به موضوع توسعه نیروگاه رامین و لزوم احداث واحدهای 7 و 8 این نیروگاه گفت: استان خوزستان یک استان صنعتی است و با توجه به رشد مصرف برق در استان خوزستان و کشور نیاز است تا نیروگاه رامین توسعه پیدا کند.
به گزارش آرانیوز، ناصر محمدی در نشست خبری که امروز 18 مردادماه در محل این نیروگاه برگزار شد، اظهار کرد: نیروگاه حرارتی رامین اهواز 6 واحد تولیدی با ظرفیت اسمی 1850 مگاوات دارد و یکی از بزرگترین نیروگاه های بخاری کشور است. 

وی با بیان اینکه بار اصلی شبکه بر عهده نیروگاه های حرارتی است، افزود: بار پایه مورد نیاز مصرف در بخش های مختلف توسط نیروگاه های حرارتی تولید می شود و این نیروگاه ها به هیچ وجه از مدار خارج نمی شوند. در زمان های پیک بار، سایر میزان برق مورد نیاز توسط سایر نیروگاه ها از جمله نیروگاه های برق آبی و... تامین می شود.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه پایداری نیروگاه های حرارتی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: اولین واحد نیروگاه رامین در سال 1358 و آخرین واحد این نیروگاه که واحد ششم آن است در سال 1375 به بهره برداری رسیده است. 

محمدی با اشاره به اینکه نیروگاه رامین اهواز حدود 40 درصد از برق مورد نیاز استان را تامین می کند، گفت: این 40 درصد شامل برق موردنیاز همه بخش ها از جمله صنعت، کشاورزی و خانگی در استان می شود. اگر برای مثال بخش خانگی را در نظر بگیریم، هر واحد نیروگاه رامین برق خانگی حدود 800 هزار نفر را تامین می کند و در مجموع همه واحدهای نیروگاه می توانند برق مورد نیاز مصرف خانگی 5 میلیون نفر از تامین کنند.

وی با اشاره به افزایش دما و مساله خشکسالی در استان ادامه داد: این مساله باعث شد تا شاهد کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در استان و کشور باشیم و در این همین راستا مسولیت و رسالت نیروگاه رامین به عنوان یک نیروگاه پایه ای چند برابر شد تا بتواند به صورت پایدار به تولید برق بپردازد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز عنوان کرد: از زمان آغاز گرما در تابستان تا کنون هر شش واحد نیروگاه رامین اهواز در مدار بوده اند و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. نیروهای مشغول به کار در نیروگاه رامین در شرایط بسیار سخت برای پایداری برق تولیدی تلاش بسیار زیادی می کنند و در این زمینه از همه آن ها نهایت تشکر را دارم.

محمدی تصریح کرد: وقتی که دمای هوا در شهرستان اهواز حدود 50 درجه می شود، دمای هوا در محل نیروگاه به 65 تا 70 درجه سانتیگراد می رسد و رطوبت نیز بسیار زیاد است. این مساله کار را برای نیروهایی که در این شرایط باید به وظایفشان عمل کنند، سخت می کند اما آن ها در این دما به خوبی به وظایف خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته تا کنون هر شش واحد نیروگاه در مدار بوده اند، خاطرنشان کرد: با تلاشی که انجام گرفته است، خوشبختانه شاهد آن بوده ایم که در این مدت هیچگونه خللی در بحث تولید برق وجود نداشته است.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به اینکه تکنولوژی نیروگاه رامین یک تکنولوژی روسیه ای است، ادامه داد: بسیاری از عملیاتی که در سال های گذشته توسط کارشناسان و نیروهای خارجی در نیروگاه انجام می گرفت، اکنون توسط نیروهای داخلی و بومی انجام می شود. هیچگونه نیازی در هیچکدام از بخش ها به نیروهای خارجی وجود ندارد.

محمدی بیان کرد: به طور متوسط سالانه 2 تا 6 هزار قطعه در نیروگاه و توسط نیروهای این مجموعه ساخت داخل می شود. بیش از 30 شرکت داخلی نیز در این زمینه همکاری لازم را با مجموعه دارند و قطعاتی که امکان ساخت آن ها در نیروگاه نیست، توسط این شرکت ها ساخته می شود.

وی با اشاره به بحث کیفیت و دبی آب رودخانه کارون گفت: در سال های اخیر به دلیل خشکسالی هایی که به وجود آمده، دبی و همچنین کیفیت آب رودخانه کارون کاهش چشمگیری پیدا کرده است. این مساله می تواند تاثیر بسزایی بر روی تولید نیروگاه داشته باشد و در این زمینه انتظار داریم تا مسولین توجه ویژه ای به این بحث داشته باشند.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به بحث بهینه سازی و نوسازی تجهیزات این نیروگاه عنوان کرد: هر سیستم یک عمر مفید دارد و با توجه به سیستم کارکردی این نیروگاه، نیاز است تا برخی از بخش ها بازسازی و نوسازی شوند زیرا سالیان فراوانی از کارکرد و عمر آن ها گذشته است.

محمدی ادامه داد: مسولان وزارت نیرو نیز در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده اند اما نیاز است تامین اعتباری انجام بگیرد تا شاهد اقدامات لازم در بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات در نیروگاه رامین باشیم. این مساله می تواند نقش بسیار موثری را در پایداری تولید این نیروگاه ایفا کند.
وی با اشاره به موضوع توسعه نیروگاه رامین و لزوم احداث واحدهای 7 و 8 این نیروگاه عنوان کرد: استان خوزستان یک استان صنعتی است و با توجه به رشد مصرف برق در استان خوزستان و کشور نیاز است تا نیروگاه رامین توسعه پیدا کند. 

سرپرست نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: با توجه به اینکه کلنگ واحدهای 7 و 8 نیروگاه رامین اهواز در سال 1390 و 1391 به زمین خورده است، نیاز است تا با پیگیری هایی که انجام می گیرد و با توجه به رشد مصرف، شاهد تسریع در عملیات احداث و بهره برداری از این دو واحد نیروگاهی در مجموعه نیروگاه رامین اهواز باشیم.


انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار