کد خبر: ۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان:
سمنان - معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بر ضرورت تهیه شناسنامه سلامت در استان تاکید کرد و گفت: این طرح رصد کلی از وضعیت سلامت را به ما می‌دهد.

به گزارش آرانیوز، سعید ناجی صبح چهارشنبه در جلسه سلامت امنیت غذایی استان سمنان که در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه شناسنامه سلامت شهرستان‌ها باید تهیه شود که این امکان با کمک فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها وجود دارد، بیان کرد: اطلاعات حوزه سلامت در اختیار دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان است و خوشبختانه با تعامل این دانشگاه‌ها و فرمانداری‌ها می‌توان طرح تهیه شناسنامه سلامت شهرستان‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با طرح تهیه شناسنامه سلامت جلوی اصراف‌ها و مداخلات بی‌مورد و خارج از چارچوب استانداردهایی که افزایش هزینه‌هایی را برای دولت به وجود آورده و حتی در برخی موارد باعث شده که کیفیت خدمات هم کاهش یابد، گرفته شود.

فعالیت‌های درمانی چارچوب‌مندتر شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: طرح شناسنامه سلامت همچنین کمک می‌کند تا ما بتوانیم چارچوب‌مندتر فعالیت‌هایمان را در حوزه ارائه خدمات درمانی ارائه کنیم و درخواست‌هایی که برای ارائه خدمات خاص در برخی نقاط متأثر از برخی رفتارهایی که ممکن است بعضی مواقع حتی سیاسی هم باشد، تعدیل شود و کمک کنیم تا خدمات درمانی در مسیر واقعی و استاندارد قرارگرفته و درعین‌حال کاهش هزینه‌ها برای دولت را نیز صورت دهد.

ناجی بیان کرد: امروز آنچه مردم انتظار دارند افزایش خدمات دولت در بخش سلامت و پاسخگویی مناسب به مراجع و سهل کردن دسترسی مردم به امکانات بهداشتی و درمانی است و لذا در راستای کاهش هزینه‌های درمانی و سلامت باید برنامه‌ای را تهیه و بر روی آن کارکرد که در این حوزه متولی دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد اسلامی، ستاد نماز جمعه و ... کمک کنند تا ترویج فرهنگ سلامتی را داشته باشیم.

وی افزود: باید استانداردها در حوزه بهداشت و درمان موردتوجه قرار گیرد لذا روند کار باید به سمت افزایش سطح عمومی سلامت برود تا به کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی منجر شود این امر اما نیازمند توجه و آگاهی بخشی عمومی به جامعه است که از سوی مردم و رسانه‌ها به‌مثابه کمک‌حال دولت، می‌تواند شکل بگیرد.

ضرورت ارتقای خدمات درمانی در روستاها

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، گفت: باید روند کار در سطح استان به‌گونه‌ای پیش برود که مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی به پایان برسد و ما تلاش کنیم که سطح بهداشت را به‌اندازه‌ای برسانیم که مردم نسبت به بیمار نشدن اهتمام داشته باشند تا مجموع هزینه‌های دولت در این بخش کاهش پیداکرده و فرصتی برای تنفس و اجرای طرح‌های دیگر درمانی و بهداشتی دست دهد.

ناجی با بیان اینکه پزشکان دیگر قشر تأثیرگذار و آگاهی‌رسانی به مردم در کنار نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و مردم هستند، تأکید داشت: پزشکان نیز باید کمک‌حال مردم و دولت باشند تا مجموعه دستگاه‌های متولی در راستای کاش هزینه‌ها موفق عمل کنند، امروز پزشکان باید به مردم بگویند که حتماً مراجعه به پزشک، آغاز درمان نیست بلکه پیشگیری و درمان‌های اولیه توسط هر فرد در جامعه با داشتن آگاهی‌های ضروری، نیاز اساسی محسوب می‌شود.

وی دستگاه‌های متولی را آخرین قطعه پازل اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه سلامت و بهداشت دانست و گفت: این دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی و ... باید شرایط و امکانات را به‌گونه‌ای رشد دهند که هم کاهش مراجعه و هم ارتقای خدمات را شاهد باشیم که البته این امر نقطه هدف‌گذاری شده و مطلوبی است که باید به آن برسیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین خواستار ارتقای خدمات درمانی در روستاهای استان شد و گفت: درحوزه بیمه سلامت نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم تا بتوانیم در این حوزه آگاهی لازم را ایجاد و بتوانیم نتایج خوبی را بگیریم که این امر البته باید مد نظر شبکه بهداشت و درمان روستایی سراسر استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار