کد خبر: ۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
عضو هیئت اندیشه ورز خراسان جنوبی:
بیرجند- عضو هیئت اندیشه ورز خراسان جنوبی گفت: طرح شهر عاری از زباله گردها ارائه شده و هم اکنون در حال پیگیری و جذب اعتبار است.

به گزارش آرانیوز، محمدعلی طالبی ظهر چهارشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در خصوص زباله گردی اقداماتی مدون و بین دستگاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زباله ها قابل بازیافت هستند، افزود: متاسفانه استان خراسان جنوبی در بازیافت زباله مشکل دارد لذا زباله گردها این زباله ها را از طریق واسطه به دیگر استان ها منتقل می کنند و سود آن به دیگر استان ها می رسد.

عضو هیئت اندیشه ورز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهت احداث کارخانه بازیافت در استان نیازمند سرمایه گذاری هستیم، گفت: سازمان های مردم نهاد به تنهایی نمی توانند در این زمینه ورود کنند و نیاز به پشتیبانی و همراهی دیگر دستگاه های نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد زباله گردهای استان اتباع خارجه هستند، عنوان کرد: برای تنها انجام آزمایشات یک زباله گرد حدود یک میلیون تومان اعتبار نیاز هست.

طالبی با اشاره به اینکه طرح شهر عاری از زباله گردها ارائه شده و در حال حاضر در حال پیگیری و جذب اعتبار است، بیان کرد: قرار نیست این زباله گردها جمع آوری شوند بلکه باید سالم سازی صورت گیرد.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظایف زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید در مناطقی که افسردگی ها زیاد است با رویکرد محتوانگری نشاط ایجاد کنیم، افزود: اساتیدی که در حوزه نشاط اجتماعی استفاده می شوند باید از کیفی ترین اساتید باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت ویژه مناطق محروم در مباحث آموزشی، ورزشی و هنری در دستور کار است، عنوان کرد: تنها در منطقه مهر شهر شهرستان بیرجند حدود دو هزار نفر در چندین مسجد در حوزه اوقات فراغت فعالیت دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار