کد خبر: ۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان خبر داد:
اصفهان - رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی پس از کسب مهارت، زمینه اشتغال برای آنها فراهم می شود.

به گزارش آرانیوز، سید حسن قاضی عسگر ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۶۵ تا ۷۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه‌های علمی و کاربردی شاغل هستند که از این تعداد ۱۵ درصد کسانی بودند که هنگام تحصیل شاغل بودند و حدود ۵۰ درصد افرادی بودند که پس از کسب مهارت در دانشگاه‌های علمی و کاربردی، شاغل شدند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است در این راستا وظیفه خود می دانیم دروس و دوره ها را به گونه ای پیش ببریم که دانش آموختگان مشکل را در صنعت حل کنند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش روابط بین المللی را فعال کردیم که در همین راستا بدنبال جذب دانشجویان خارجی هستیم، اعلام کرد: این دانشجویان نیز باید همچون دیگر دانشجویان شهریه‌ پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد دولت از دانشگاه های علمی کاربردی حمایت مالی می کند و امروز این دانشگاه ها با  شهریه اندکی که از دانشجویان می گیرد، اداره می شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: این در حالی است که دانشگاه هایی که کمترین میزان اشتغالزایی را دارند با حمایت بالای دولت مواجهند در صورتی که دانشگاه های علمی - کاربردی که سهم زیادی در اشتغالزایی دارند، با ۱۰ درصد حمایت دولت روبرو هستند.

وی گفت: در راستای خصوصی سازی دانشگاه های علمی - کاربردی زیر نظر مراکز آموزش فرهنگ و هنر، ۱۰ مرکز مشمول خصوصی سازی شده است.

قاضی عسگر تصریح کرد: سوم تا پنجم مهرماه میزبان ۳۰۰ نفر از اهالی و اصحاب قرآن و فرهنگ و هنر در چهاردهمین جشنواره بصیرت، توسعه فضای معنوی و قرآنی هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ کد رشته کاردانی و ۵۶ کد رشته کارشناسی در سطح دانشگاه علمی - کاربردی راه اندازی شده است، افزود: از سال دیگر مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار