کد خبر: ۳۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
ضرغامی در ایلام:
ایلام - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به صبحت های شب گذشته رئیس جمهور با مردم در برنامه زنده تلویزیونی، گفت: جای «عذرخواهی» در صحبت های ایشان خالی بود.

به گزارش آرانیوز، عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در همایش فعالان رسانه ای در استان ایلام که به مناسب روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: ایلام آیینه تاریخ تمدن کشور است، امروز این استان به دروازه عتبات عالیات تبدیل شده و شاهد پیاده روی عظیم زائران کربلا است.

وی با اشاره به اینکه این استان با وجود جمعیت کم خود در زمان جنگ تحمیلی بیش از سه هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: مردم این استان در زمان جنگ تحمیلی رشادت های فراوانی از خود به نمایش گذاشتند.

ضرغامی با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران مسئولیت نظارتی آنها است و باید بر مشکلات جامعه و مردم نظارت کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ها به مردم آگاهی می دهند و حتما باید در این راستا نظارت بر مسائل مهم جامعه و کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نظارت از اصول مهم مدیریت است، گفت: نظارت و کنترل از پایه های اساسی هر سازمان است و اگر این مهم مورد غفلت واقع شود، قطعا آن سازمان با شکست مواجه می شود.

رئیس اسبق رسانه ملی عنوان کرد: جامعه اسلامی حتما نظارت می خواهد چراکه این نظارت ها باعث اعتماد مردم به دین می شود و اگر نظارت وجود نداشته باشد اسلام بدنام می شود.

خبرنگاران با شجاعت مسائل مردم را پیگیری کنند

وی ادامه داد:  گاهی اوقات نظارت ها در برخی دستگاه های اجرایی به خوبی صورت نمی گیرد، مثلا نمایندگان مجلس در بعضی از نظارت ها بعضی از ملاحظات را رعایت می کنند یا مثلا سازمان نظارتی از نیروهای کارشناسی برای نظارت برخوردار نیستند.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در بعد نظارت وظیه خطیری دارند، تصریح کرد: خبرنگار نباید دچار کار کارمندی شود یعنی با عشق  علاقه و صداقت کار خود را دنبال کند و از کسی نترسد و شهامت داشته باشد.

وی تصریح کرد: کار یک خبرنگار از کار یک قاضی بسیار سخت تر است چراکه این خبرنگاران هستند که افکار عمومی را از رو به آن رو می کنند، بنابراین کار خبرنگاری در جامعه بسیار حائز اهمیت است و یک خبرنگار باید در حوزه های تخصصی بر جامعه نظارت کند.

رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور دارای مشکلات مهمی نظیر گرانی کالاها هستیم، تصریح کرد: در این شرایط مردم انتظار داشتند شب گذشته رئیس جمهور به خاطر مشکلات اقتصادی پیش آمده عذرخواهی کند.

وی گفت: آقای رئیس جمهور در سال های اول بعد از توزیع سبد کالا در مرحله اول و اتفاق بدی که پیش آمد از مردم عذرخواهی کردند، در این شرایط که مشکلات ارزی و اقتصادی پیش آمده به نظر بنده از مردم عذرخواهی کنند.

ضرغامی تصریح کرد: شرکت های صوری متاسفانه طی ماه های اخیر باعث سوء استفاده زیادی از منابع ارزی کشور شدند، نه تنها کالاهای اساسی وارد کشور نشده بلکه آن کالاهای عادی هم با زد و بند داخل کشور شده است.

وی افزود: حتما دستگاه های قضایی باید با این افراد برخورد کند و در شرایط فعلی کشور باید ارزهای این شرکت های صوری پس گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار