کد خبر: ۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
برای مدت یک سال منعقد شد؛
تهران- تفاهم نامه همکاری مشترک یک ساله اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و دادگستری این استان منعقد شد.

به گزارش آرانیوز، صبح سه شنبه  تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی بین اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با دادگستری این استان امضا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه امضا این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این تفاهم نامه راستای نیل به اهداف و مأموریت های فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی آحاد جامعه هدف دو دستگاه و ارتقای سطح دانش حقوقی و قضایی گروه های هدف، استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های ستادی و اجرایی منعقد شده است.

از ظرفیت ریش سفیدها و روحانیون مستقر برای صلح و سازش استفاده می شود

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده ضمن تأکید بر راه اندازی پایگاه های مشاوره صلح و سازش در مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی با بهره گیری از ظرفیت های تشکل های مردمی در استان تهران، به استفاده از امکانات تشکل های مردم نهاد دینی وابسته برای ارائه مشاوره حقوقی به جامعه هدف و ارتقای بصیرت و دانش مردم اشاره کرد و افزود: مشارکت در تولید محتوای فقهی، حقوقی با استفاده از منابع موجود طبق برنامه های پژوهشی دقیق به گونه ای که مسائل حقوقی برای عموم مردم قابل فهم باشد، نیز همکاری و معرفی شبکه تبلیغی اعم از خواهر و برادر به تناسب تخصص و سخنوری از محورهای همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی تهران با دادگستری خواهد بود.

وی از برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره های حقوقی برای متولیان امر صلح و سازش با استفاده از ظرفیت ریش سفیدها و ۱۶۰ روحانی مستقر با توجه به پتانسیل موجود برای ایجاد ۳۰۰ پایگاه صلح و سازش همچون کانون فرهنگی تبلیغی، مساجد و حسینیه ها بر اسا این تفاهم نامه خبر داد.

مشاوران حقوقی به مساجد و حسینیه ها اعزام می شوند

معاون فرهنگی دادگستری تهران نیز در خصوص محورهای همکاری گفت: تهیه و تولید محتوای حقوقی قضایی در قالب کلیپ، بروشور، پوستر و تابلو با آرم مشترک دادگستری و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، اعزام مشاوران حقوقی به مساجد، حسینیه ها، همایش ها و محافل عمومی برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به روحانیون و نمازگزاران از محورهای این تفاهم نامه بوده است.

حجت‌الاسلام فؤادیان افزود: معرفی و اعزام سخنران و اساتید مجرب و توانمند حقوقدان برای ارائه مشاوره حقوقی در محافل عمومی و همایش ها از جمله دیگر تعهدات دادگستری و همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران است.

بر اساس این گزارش، همکاری دو دستگاه فرهنگی استان تهران بر اساس این تفاهم نامه برای مدت یک سال ادامه خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار