کد خبر: ۳۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
ارومیه - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای کریدور شمال به جنوب غربی کشور خبرداد.

به گزارش آرانیوز، خیرالله خادمی دوشنبه شب در جلسه بررسی وضعیت راه های مهاباد اظهارداشت: امسال ۶۵۰ میلیارد ریال برای ادامه این طرح ملی در محدوده آذربایجان غربی تخصیص یافته که تاکنون بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد اظهارداشت: ورودی و خروجی مسیر این کریدور در شهرهای این استان از جمله مهاباد باید به بزرگراه و مسیر چهار بانده مجهز شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۸۰ درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده به این طرح تخصیص یافته است گفت: برای تامین اعتبار بیشتر از سایر منابع در اختیار دولت و اسناد خزانه ای که خارج از سقف اعتبار به وزارتخانه اختصاص می یابد، تلاش می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح راه آهن ارومیه – مراغه نیز گفت: طرح راه آهن مراغه - ارومیه با ۱۸۴ کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن در دست اجراست.

خادمی به اتصال مرکز استان های همدان و کرمانشاه به شبکه حمل و نقل ریلی کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی شده بود که امسال آذربایجان‌غربی به‌عنوان سومین استان به شبکه ریلی دسترسی داشته باشد و مسیر راه آهن استانهای گیلان و آذربایجان شرقی از سمت شهرستان بستان‌آباد در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه علیات ریل‌گذاری مسیر ریلی ایستگاه راه آهن نقده به ارومیه تکمیل شده و همچنین ساخت ایستگاه راه آهن ارومیه به اتمام رسیده است افزود: تکمیل این طرح در توسعه صنعت حمل و نقل منطقه اثربخش است که با پیگیری‌ها و تخصیص به موقع منابع در سه سال گذشته در آستانه اتصال مرکز آذربایجان‌غربی به شبکه ریلی کشور هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه قرارگیری استان در کریدور غرب کشور فرصت استثنایی برای شکوفایی زیرساختهای حمل و نقل استان فراهم کرده است، تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در قالب تفاهم نامه فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای اصلاح و حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز در جاده های استان انجام می شود.

نماینده مردم شهرستان مهاباد درمجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: برای توسعه راههای این شهرستان از قبیل احداث پل غیر همسطح در سه راهی ترشکان با اعتبار نزدیک به شش میلیارد تومان، ادامه کریدور شمال غرب کشور از سه راهی ترشکان به سمت مهاباد، ساخت ۳۴ کیلومتر راه روستایی جدید، احداث زیرگذر سه راهی دریاس به مهاباد،ادامه ساخت بزرگراه مهاباد به ارومیه و همچنین راه مهاباد به سردشت با اعتباری حدود بیست میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

جلال محمود زاده با بیان اینکه احداث کریدور جاده ای شمالغرب به غرب کشور در حال اجراست عنوان کرد: این کریدور در حال حاضر از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است و در کل درآذربایجانغربی این طرح با ۱۳۰ کیلومتر ساخت پیشرفت ۵۵ درصدی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار