کد خبر: ۳۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:
کرج - مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در حال حاضر مراحل صدور جواز اولیه و جواز بهره‌برداری طرح بوم گردی با توجه به قابلیت روستاهای هدف این طرح دنبال می‌شود.

به گزارش آرانیوز، فخرالدین صابری در ارتباط با مراحل اجرایی طرح بوم گردی در البرز اظهار کرد: مطالعات اولیه این طرح بر روی بیست‌ویک روستای استان از سال ۹۵ آغازشده است و در قالب آن در نقاط هدف طرح بوم گردی، بررسی‌های کارشناسانه انجام‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روستاهای هدف طرح بوم گردی، اهداف کلان برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی البرز دنبال می‌شود، افزود: در این طرح با رویکرد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به نیازهای اساسی گردشگران پرداخته می‌شود که شامل اجرای برنامه‌های راهبردی و کاربردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز گفت: با فعالیت بخش خصوصی در طرح بوم گردی، تأمین اعتبار برای اجرای برنامه‌های مختلف با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مراحل صدور جواز اولیه و جواز بهره‌برداری طرح بوم گردی با توجه به قابلیت روستاهای هدف این طرح دنبال می‌شود.

صابری اضافه کرد: روستاهایی که قرار است در قالب طرح بوم گردی، اقدامات لازم در این نقاط اجرایی شود در شهرهای مختلف البرز واقع هستند که بر این اساس در شش روستای کرج، پنج روستای طالقان، پنج روستای ساوجبلاغ، سه روستای نظرآباد و دو روستای اشتهارد مطالعات طرح مربوطه انجام‌شده است.

وی در ادامه معیار انتخاب روستاها برای اجرای طرح بوم گردی را ظرفیت‌های گردشگری این مناطق برشمرد و گفت: این قابلیت‌ها مشتمل بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی و سوغات محلی روستاها است که موجب جذب گردشگر و بهبود اقتصادی منطقه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: دسترسی مناسب،  توریست پذیر بودن منطقه، پخت غذاهای محلی و همچنین عرضه لبنیات محلی، فرصت‌های مثبت اقتصادی برای ساکنان روستاهای هدف طرح گردشگری ایجاد می‌کند که با تکیه‌بر آن اضافه بر گسترش صنعت توریسم این مناطق، کمک زیادی به افزایش سطح اشتغال استان می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار