کد خبر: ۳۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:
زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی چهار ماهه سال جاری۳۴۳ فقره حادثه در جاده‌های استان زنجان رخ‌داده و دو هزار و ۹۷۴ نفر حادثه دیده اند.

به گزارش آرانیوز، شهرام میرزایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، به عملکرد چهار ماهه سال جاری امداد و نجات هلال‌احمر استان اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی ۳۴۳ فقره حادثه در جاده‌های استان زنجان رخ‌داده که از این تعداد ۲۰۹ فقره حادثه جاده ای، ۷ مورد کوهستان، ۵ مورد شهری، دو مورد کار گاهی، ۳ مورد سایر، ۱۰ مورد مناسبتی و ۲۱ مورد سیل و ۵ مورد هم کولاک بوده است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی ۸۴ فقره خدمات حضوری توسط امداد و نجات انجام‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این بازه زمانی دو هزار و ۹۷۴ نفر حادثه‌دیده‌اند و هزار و ۴۹ نفر مصدوم و ۵۸۵ نفر سرپایی درمان شدند.

میرزایی تأکید کرد: در چهار ماهه سال جاری ۲۹ نفر بر حوادث جان خود را از دست دادند و در راستای امدادرسانی به حادثه دیدگان دو هزار و ۲۵۷ نفر اعزام شدند.

وی افزود: در چهار ماهه سال جاری ۲۸۷ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۹۹ دستگاه خودرو نجات و ۵۵ دستگاه خودرو کمک دار استفاده‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به طرح امداد و نجات و طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران تابستانی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، افزود: طرح ویژه تابستانی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از ۲۴ خردادماه شروع  شده و تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد. 

میرزایی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی ۱۰ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار درراه‌های مواصلاتی استان زنجان در ایام تابستان مستقر خواهند شد و این تعداد پایگاه از ۸ صبح تا ۲۱ شب خدمات لازم را به مسافران ارائه می‌دهند. 

وی تأکید کرد: تعداد ۳۶۰ نفر از نجات گران داوطلب  و ۷۵ نفر از پرسنل امدادی در طرح ویژه تابستانی در پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌احمر مستقر هستند و در این میان ۲۰ دستگاه خودرو ۸ دستگاه خودرو نجات آمبولانس و ۱۰ دستگاه خودرو کمک دار  و ۹ دستگاه موتور آمبولانس پیش‌بینی‌شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار