کد خبر: ۳۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی:
بیرجند- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی گفت: ۶۳ شکارچی غیرمجاز، قاچاقچی پرندگان زینتی و متخلف زیست‌محیطی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان دستگیر شدند.
به گزارش آرانیوز، مسعود مستقیم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به حضور فعال پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان، ۶۳ شکارچی غیرمجاز، قاچاقچی پرندگان زینتی و متخلف زیست‌محیطی در خراسان جنوبی دستگیرشده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مرزی خراسان جنوبی دستگیرشده‌اند.

مستقیم از کشف و ضبط هزار و ۳۳۶ قطعه، رأس و انواع گونه‌های جانوری خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۷۹۶ قطعه مرغ مینا، ۳۹۴ قطعه عروس هلندی و ۱۲۰ کتوله هندی کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از قاچاقچیان حیاط وحش یک رأس مرال (گوزن زرد)، یک مرال گوساله، و یک رأس میش کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد:  همچنین طی این مدت دو رأس میش وحشی، یک رأس جبیر، دو رأس بره وحشی، چهار  خرگوش و سه رأس کبک کشف و ضبط شده است.

کشف ۷۳عدد انواع وسایل شکار غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان  جنوبی از کشف و ضبط تعداد ۷۳ عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش خبر داد و گفت: این وسایل شامل انواع فشنگ سلاح‌های شکاری گلوله زنی، ساچمه زنی و بادی، دام و تله حیات وحش، قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی است.

مستقیم انجام گشت، کنترل و پایش مستمر و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری خراسان جنوبی را از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط‌زیست استان دانست.

وی با اشاره به دیگر اقدامات چهار ماهه سال جاری بیان کرد: تیمار و رهاسازی ۶۹ مورد از انواع گونه‌های حیات وحش توسط یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی از دیگر اقدامات بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار