کد خبر: ۳۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل خبر داد؛
اردبیل – رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با اشاره به آمارهای مربوط به بحث موادمخدر و اعتیاد در این استان، از رشد آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمد خیرخواه بشر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اضافه کرد: آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر شده است.

وی بدون ارائه آمار در این زمینه، در پاسخ به این سوال که گرایش دانش آموزان و دانشجویان به چه نوع موادمخدری بیشتر بوده است، یادآور شد: بیشترین گرایش به موادمخدر صنعتی و قرص های روانگردان است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با تشریح فعالیت های پلیس در خصوص مبارزه با موادمخدر طی سال جاری تصریح کرد: با وجود اینکه ورود موادمخدر به استان افزایش یافته است اما در بحث کشفیات موادمخدر صنعتی و نیمه صنعتی از جمله هروئین و شیشه این آمارها کاهش یافته است.

وی دستگیری گسترده قاچاقچیان این نوع موادمخدر را یکی از دلایل کاهش کشفیات موادمخدر صنعتی و نیمه صنعتی برشمرد و از رشد ۱۱۱ درصدی مجموعه کشفیات موادمخدر طی سال گذشته و چهار ماهه اول امسال خبر داد و تاکید کرد که عمده این مواد تریاک بوده است.

خیرخواه بشر بیشترین کشفیات را مربوط به حشیش عنوان کرد و بیان داشت: طی چهار ماه اول سال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشفیات حشیش در این استان دو هزار و ۲۸۱ درصد افزایش یافته است.

وی متذکر شد: طی این مدت کشفیات قرص های اعتیاد آور و روانگردان ۲۳۵ درصد، کشفیات تریاک ۹۴ درصد، کشفیات سایر مواد ۱۳۳ درصد و کشفیات سلاح از سوداگران موادمخدر ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همچنین از افزایش دستگیری و نگهداری معتادان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث دستگیری قاچاقچیان ۴۰ درصد و توزیع کنندگان ۳۳ درصد و دستگیری معتادان ۱۵۴ درصد رشد داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی مجموع دستگیری های پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: در بحث مبارزه با این بلای خانمانسوز باید تمام اقشار جامعه مشارکت داشته و بحث فرهنگ سازی به صورت مستمر در اجتماع و بویژه در بین خانواده ها نهادینه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار