کد خبر: ۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر مطرح کرد؛
بوشهر - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کاهش نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید گفت: با افزایش ۱۰ هزار دانش‌آموز روبرو هستیم.

به گزارش آرانیوز، ناصر کرمی صبح سه‌شنبه در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با بیان اینکه نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است اظهار داشت: سند تحول بنیادین کلیات نظام را برای ما تصویب کرده است و حرکت ما به سمت اجرای ساحت های آن است.

کرمی ادامه داد: از بین ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، چهار ساحت به موضوعات پرورشی تاکید دارد که نقش اساسی حوزه پرورشی را ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه تربیت نسبت به آموزش ترجیح دارد افزود: در دوره ابتدایی توجه به ساحت های پرورشی باید بیشتر از ساحت های آموزشی باشد و دانش آموز در این سن نباید با آزمون های استرس آور روبرو شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آزمون‌های چهار گزینه‌ای هزینه گزافی برای نظام آموزشی داشته است یادآور شد: متاسفانه توجه خانواده ها به ساحت های آموزشی است و این یک ایراد است و باید تلاش شود تا به آنچه باید باشیم حرکت کنیم.

کرمی با اشاره به تلاش های معاونین پرورشی و تربیتی و کسب مقام در مسابقات کشوری بیان کرد: استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش دانش آموزان پسر موفق به کسب سه رتبه برتر کشوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تیم فوتسال مدرسه شهید چمران برازجان به عنوان نماینده استان بوشهر در مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر متوسطه اول مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

وی تصریح کرد: فصل تابستان برنامه کاری مسئولین آموزش و پرورش بیش از دیگر فصل های سال است و معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق با تدوین یک برنامه اصولی، امور تربیتی را همگام با آموزش برای سال آینده پیش ببرند.

کرمی با بیان اینکه هنر برنامه ریزی در شرایط سخت تجلی می کند اضافه کرد: با توجه به مقتضیات، ابزار و نیروی انسانی کنونی و با در نظر داشتن همه شرایط برنامه خود را تنظیم کنید.

وی با توجه به تفویض اختیار سازماندهی نیروی انسانی به شهرستان ها و مناطق اظهار داشت: در سال پیش رو سازماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی از چالش اساسی آموزش و پرورش است و شهرستان و مناطق با تدبیر لازم سازماندهی در این دو مقوله را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال پیش رو با افزایش ۱۰ هزار دانش آموز نسبت به سال جاری روبرو هستیم ولی متاسفانه خروجی نیروی انسانی دو برابر نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش استان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار