کد خبر: ۳۸۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
به گزارش اختصاصی آرانیوز، وی در سال ۹۵ با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به عنوان معاون مدیرعامل در امور عملیات غیر صنعتی منصوب شد.

همچنین با توجه به شناخت فرهنگی و تخصص وی در حوزه مسائل فرهنگی نفت باعث شد که مدیرعامل شرکت ملی نفت در حکمی دیگر خلیلی را با حفظ سمت به عنوان رئیس جدید شورای فرهنگی این شرکت منصوب کند.

وی پیش از این، سکان دار معاونت امور پشتیبانی مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران بوده است.

اقدامات وی باعث شد که تغییرات اساسی در حوزه شرکت ملی نفت صورت بگیرد، در زیر به بررسی اجمالی برخی از اقدامات وی در طول مدت این ۲ سال پرداخته می شود.

انتصابات:

یکی از حوزه های چالش برانگیز در هر سازمان و نهادی حوزه انتصابات می باشد. طبق اخبار و شنیده های موثق از منابع رسمی و غیر رسمی،انتصابات خلیلی موجب رضایتمندی کارکنان و بهره وری بیشتر شرکت ملی نفت ایران شد.

خلیلی با انتصاباتی نظیر ناصر مولایی به عنوان مدیر توسعه منابع انسانی؛ قاسمعلی بازآیی به عنوان مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت، مانی عبدالله زاده راد به عنوان سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، و حافظ علی اسناوندی به عنوان معاون مدیر توسعه منابع انسانی در امور پشتیبانی علاوه به توجه به تخصص و تعهد افراد، معیار شایستگی را به وضوح در انتصابات خود ملاحضه می کند، امری که موجب توجه مدیران ارشد نفتی کشور شد.

تفاهم نامه های بین المللی

بعد از برجام و ورود شرکت های بین الملی به کشور، خلیلی از فرصت برجام استفاده کرد و تفاهم نامه هایی را با برخی از کشورهای اروپایی برای ایجاد همکاری های نفتی امضا کرد. یکی از این تفاهم نامه ها که در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت نفت امضا شد تفاهمنامه همکاری پایانه‎های نفتی و شرکت دانلوب انگلیسی بود که در آن تفاهم نامه قرار شد شرکت انگلیسی متعهد به اجرای طرح یکسان سازی مشخصات فنی هوزهای شناور و زیرآبی متصل به گوی های شناور شد.

خلیلی، معاون عملیات غیرصنعتی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در آن مراسم با بیان اینکه این قرارداد در برهه حساس خروج آمریکا از برجام بسیار کلیدی و مهم است اظهار داشت: از اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام تشکر می کنیم و امیدواریم این موضوع همچنان ادامه داشته باشد و طرفین به تعهدات خود پایبند باشند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی

یکی از برنامه های مهم خلیلی حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی است، که هم می تواند به اشتغال زایی برای متخصصان منجر شود و هم باعث توسعه دانش در کشور می شود

شرکت ملی حفاری ایران با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی، تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت میشان را امضا کرد.

خلیلی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: چارچوب این تفاهمنامه بر مبنای ارتقای سطح دانش فنی و حمایت از بخش خصوصی داخلی است که اثرات مثبتی در حوزه جذب و اشتغال نیروی انسانی متخصص دارد.

به نظر می رسد انعقاد چنین تفاهم نامه های در این شرایط حساس کشور خود عاملی مهم در حمایت از تولیدات داخلی و توجه به دانش بومی است.

 

توجه ویژه به کارکنان و افزایش سطح رفاهی

خلیلی از زمان تصدی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بر نقش اساسی نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه هر سازمانی تاکید داشته است.

از اولین اقدامات وی جهت حمایت از نیروی انسانی، تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی بود و که طبق گفته خلیلی این کمیته مشکلات تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی را پیگیری خواهد کرد.

یکی دیگر از اقدامات مهم خلیلی که توجه ویژه ای به بانوان و مادران شده است، حل شدن بحث هزینه مهد کودک مادران دارای فرزند بود این اقدام خلیلی موجب رضایت اکثر بانوان شرکت نفت شد وی در اینباره اظهار داشت: طبق قوانین، بحث هزینه مهد کودک باید حتما در شرح پیمان پیمانکاران ذکر شود و این موضوع به زودی به تمام شرکت ها اعلام خواهد شد تا در صورتی که تاکنون اجرایی نشده، برای این بانوان منظور شود.

همچنین راشدی، رئیس امور گردشگری و خدمات فرهنگی شرکت ملی نفت ایران خبر داد که با با پیگیری‎ها و حمایت‌های خلیلی، برای نخستین بار بیش از نیمی از سهمیه اردوی تابستانی فرزندان به همکاران مدت موقت اختصاص داده شد که در نوع خود بیسابقه است.

خلیلی یکی از مشکلات صنعت نفت را وجود چندگانگی مدل های قراردادی نیروهای انسانی (پیمانکاری، مدت موقت، مدت معین، پیمان، رسمی و ..) می داند، این مدل های قرارداد می تواند بهره وری و افزایش راندمان کاری را در بین نیروی انسانی کمتر کند، به نظر می رسد طبق مکاتباتی که خلیلی با وزارت نفت داشته است، وی در صدد است از طریق تعامل خوبی که با نمایندگان مجلس و مجموعه ستادی وزارت نفت دارد، این تعدد قرارداد نیروی انسانی را در نفت کم کند به طوری که هم معیشت کارکنان رعایت شود و هم امنیت شغلی آنها بیشتر شود.

اقدامات خلیلی در حوزه کارکنان باعث شده است که بین نیروهای قراردادی، پیمانی رسمی و سایر نیروهای شرکت ملی نفت ایران در برخورداری از مزایای رفاهی و تفریحی تفاوتی وجود نداشته باشد، بدین صورت که تا حدودی عدالت و برابری بین همه نیروهای نفت وجود دارد امری که رضایت کارکنان را به همراه داشته است.

به طور کلی می توان بیان کرد به نظر می رسد برنامه ها و استراتژی های خلیلی مبنی بر شناخت نیازهای صنعت نفت کشور و برنامه مدون جهت حل  آنها می باشد، باید دید در دراز مدت برنامه های وی چه کارکردهای مثبتی برای وزارت نفت به همراه دارد، برنامه هایی که تا حالا نیز گره از مشکلات بسیاری از کارکنان و نیروهای شرکت ملی نفت برداشته است.

انتهای پیام/*
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لرشیر
|
United States
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
دست مریزاد باعث افتخار وسربلندی لر زبانان هستید تا باشد
الگو برای برخی مسئولین باشید
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار