کد خبر: ۳۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد:
زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر نیز یکی از موقوفات بزرگ در حوزه پزشکی که البته بخشی از آن وقف خانواده شهدا شده به نام موقوفه هوشمند؛ در حال تجهیز شدن است.

به گزارش آرانیوز، و به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز یکی از موقوفات بزرگ در حوزه پزشکی که البته بخشی از آن وقف خانواده شهدا شده به نام موقوفه هوشمند؛ در حال تجهیز شدن است، افزود: در حال حاضر بخش داروخانه موقوفه به پایان رسیده و از همین محل برای ۳۰ نفر اشتغالزایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح جامع آستان مقدس امامزادگان در ۴۰ بقعه متبرکه اظهار کرد: امیدواریم شهرداری زنجان نیز در اجرای طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) اوقاف را همراهی کند.

جنتی تصریح کرد: همچنین سایر بخش‌های موقوفه نیز در حال ساخت و تکمیل است که در صورت پایان یافتن علاوه بر اشتغالزایی خدمت بزرگی در حوزه پزشکی موجب حل مشکلات بیماران نیز خواهد شد.

شهردار زنجان نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت بالای موقوفات اظهار کرد: شهرداری به دنبال تعاملات بیشتر با ارگان‌های مختلف است؛ از همین رو آمادگی لازم را برای اجرای طرح‌های مشارکتی را داریم.

مسیح‌اله معصومی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت شهری با همبستگی اوقاف و شهرداری که دستگاه‌ خدمت‌رسان هستند، امکان پذیر است؛ افزود: یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری احیای موقوفات است که در این زمینه می‌توان با تعامل و همکاری بهتر در راستای حفظ و احیای موقوفات گام‌های محکمی را برداشت.

وی با اشاره به اینکه تعاملات اوقاف و مدیریت شهری موجب تسریع در روند توسعه شهر با معیارهای ایرانی و اسلامی می‌شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ انبیا و اولیای الهی از وظایف مهم و اساسی مسؤولان نظام است، از همین رو از هیچ کوشش و تلاشی در راستای همکاری با اوقاف و امور خیریه دریغ نخواهیم کرد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اندیشه وقف از سال‌های گذشته وجود داشته و همین امر موجب وقف پل میربهاء شده که همه از آن استفاده کنند؛ بیان کرد: وقف در حوزه عمران و آبادانی و تشکیل پدیده‌های جغرافیایی سرزمین‌های اسلامی نقش بسزایی داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار