کد خبر: ۳۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
فرمانده یگان حفاظت اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان:
زنجان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در مراتع استان زنجان تیرماه بیشترین آتش سوزی رخ داده است گفت: طی ۴ ماهه امسال ۶ فقره آتش‌سوزی انجام‌شد.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ منصور خسروی افزود: طی چهار ماهه سال جاری ۶ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان زنجان  انجام‌شده و بیشترین آتش سوزی در تیرماه بوده است.

وی اظهار کرد: طی چهار ماهه سال جاری ۲۲ مورد خلع و رفع تصرف اراضی ملی انجام‌شده و ۳۶۶ مورد هم پیشگیری از تصرف انجام‌گرفته است.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان گفت: متأسفانه آتش‌سوزی در مراتع در تیرماه رخ‌داده و در ماه‌های دیگر آتش‌سوزی در مراتع را نداشتیم.

خسروی تأکید کرد: همکاری و مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود و منابع طبیعی متعلق به مردم است.

وی گفت: هر هکتار جنگل تأمین‌کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان به شهروندان توصیه کرد با توجه به گرم شدن هوا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند و نسبت به حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست با اداره کل منابع طبیعی همکاری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار