کد خبر: ۳۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاون وزیر راه و شهرسازی :
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ساعت صفر بامداد امروز تا کنون ۴۰ هزار بارنامه صادر شده است،‌ گفت: حق بیمه ۹۰۰ هزار راننده و همکارانشان از امروز پرداخت می‌شود.
به گزارش آرانیوز، عبدالهاشم حسن نیا  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با رد اعتصاب کامیونداران اظهار داشت: از ساعت صفر بامداد امروز تاکنون بیش از ۴۰ هزار بارنامه صادر شده است و این روند تا ساعت ۲۴ امشب ادامه دارد و همچنان بارنامه صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تردد کامیون‌ها در سطح کشور نداریم و بارگیری از طریق ناوگان کامیونی کشور در حال انجام است، ادامه داد: تردد کامیون‌ها در تمام جاده‌های کشور برقرار است اما طبیعی است که جابجایی بار در برخی از روزها با نوساناتی همراه باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: صدور بارنامه به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه رانندگان و همکارانشان از پایان این ماه اظهار داشت: در جهت افزایش رفاه رانندگان کامیون و همکارانشان از امروز اقدامات برای پرداخت حق بیمه ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان و همکاران آنها آغاز شده است  و از آنها خواسته‌ایم که اطلاعات همسر و شماره حسابشان را در سیستم مرتبط با کارت هوشمند خود ثبت کنند تا از پایان این ماه پرداخت حق بیمه انجام شود.

حسن نیا تاکید کرد: بنابراین رانندگان یک ریال هم بابت حق بیمه پرداخت نخواهند کرد.

معاون وزیر و راه شهرسازی درباره برخورد جدی با شرکت‌های  متخلف حمل و نقل بار تاکید کرد: روز گذشته با ۷۵ شرکت متخلف شدیدترین برخورد انجام شد که مشمول جریمه پلمپ شدند عمده تخلف این شرکت‌ها اخذ حق کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب از رانندگان بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه رانندگان می‌توانند  شکایت خود از شرکت‌های حمل ونقل بار را از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۴۱  و تلفن گویای ۱۴۱ به اطلاع مسوولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برسانند، گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار شکایت از طریق این سامانه‌ها ثبت شده است و وظیفه مسوولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی به این شکایت است.

حسن نیا تاکید کرد: ارایه این حجم از شکایات در مدت زمان کوتاه نشان دهنده این است که رانندگان و فعالان این صنف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را به عنوان مرجعی برای حل مشکلات خود قبول دارند و پذیرفته‌اند.

وی گفت: امیدواریم با حمایت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه بستر حل مشکلات این صنف را فراهم کنیم که در نهایت منجر به ارتقای سطح رفاه و معیشت این عزیزان شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار