کد خبر: ۳۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
استاندار هرمزگان خواستار تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و کانتینرهای متروکه شد.

کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی تعیین تکلیف شوند

 فریدون همتی در نشست بررسی وضعیت و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و کانتینرهای متروکه در استان هرمزگان که با حضور دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور، رئیس سازمان اموال تملیکی کشور و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بر ضرورت تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه موجود در انبارهای اموال تملیکی تاکید کرد و بیان داشت: تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی باید با سرعت بیشتری صورت گیرد و برای این کار نیاز است به امکانات بیشتری مجهز شویم تا روند این کار تسریع شود.

وی بازدید مدیران عالی رتبه کشور از انبارهای اموال تملیکی و گمرکات بندرعباس در راستای تعیین تکلیف کالاها و کانتینرهای متروکه را موثر دانست و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم کالاهای مکشوفه مدت زمان زیادی در انبارها نمانند و به سرعت وضعیت آنها مشخص شود.

استاندار هرمزگان به پدیده قاچاق در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: برای مبارزه هوشمندانه با قاچاق نیاز است اختیارات بیشتری به استان ها تفویض شود تا استان های مرزی بتوانند با توجه به شرایط محلی خاص خود در راستای مبارزه موثر با قاچاق گام بردارند.

همتی با تاکید بر لزوم مبارزه و برخورد قاطع با باندهای بزرگ قاچاق، تصریح کرد: در این راستا نیاز است بر روی مبارزه با قاچاق عمده و سازمان یافته تمرکز کنیم.

وی تدوین و اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی را از اقدامات خوب و موثر برای استان هایی همچون هرمزگان برشمرد و عنوان کرد: در هرمزگان نزدیک به 800 فروند لنج فعالیت دارند که این لنج ها امروز با توجه به معافیت های در نظر گرفته شده برای واردات کالا در چارچوب مقررات و از طریق مبادی قانونی و رسمی فعالیت های تجاری را انجام می دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب شده که بازارچه های ملوانی در مناطق مرزی و ساحلی هرمزگان جهت عرضه کالا شکل بگیرند و از دیگر تاثیرات این آئین نامه نیز کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان پس از اجرای آن بوده است.

همتی اضافه کرد: امیدواریم در زمینه فروش سوخت نیز چنین طرح و آئین نامه ای تدوین شود تا با استفاده از تعاونی های مرزنشینان طرح فروش سوخت مرزی انجام و مردم مرزنشین از آن بهره ببرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار