کد خبر: ۳۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
فرمانده انتظامی استان مرکزی:
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امنیت اجتماعی در سایه انسجام و هم گرایی محقق می شود و مردم در این زمینه نقش مهمی می توانند ایفا کنند.
کیومرث عزیزی با اشاره به نقش مردم در حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی اظهار داشت: مردم خود عامل اصلی ایجاد امنیت در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه بوده و پلیس تنها به عنوان حافظ امنیت و ناظر و ناظم اجتماعی در خدمت آنان است.

وی ارتقای امنیت را تنها در سایه همدلی و همگرایی در یک جامعه قابل تحقق دانست و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و استفاده از نیروی مردمی برای مقابله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از طریق آموزش همگانی همواره در دستور کار پلیس بوده و نیروی انتظامی سعی کرده با ایجاد معاونت اجتماعی و تعامل هرچه بیشتر با شهروندان به منظور ارتقای روز افزون امنیت اجتماعی و بهره گیری از سرمایه های اجتماعی گام های هدفمند بردارد.

عزیزی، سرقت را یکی از مهم ترین دغدغه های اجتماعی در حوزه ماموریت های پلیس عنوان کرد و گفت: در بررسی پدیده سرقت به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی، بررسی های کارشناسی پلیس نشان دهنده آن است که ۸۰ درصد سرقت های خرد توسط افراد معتاد انجام می شود.

وی به مواد مخدر به عنوان آسیب دیگر جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای مقابله با معضل مواد مخدر باید زمینه ای فراهم کنیم که این موضوع به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود، زیرا که مشارکت همگانی شهروندان و سایر دستگاه های مسئول، زمینه را برای ریشه کنی این معضل و آسیب اجتماعی بیش از پیش ایجاد می کند.

عزیزی توجه به فرهنگ خودمراقبتی را مورد تاکید قرار داده و بیان داشت:‌ یکی از اصول مهم در پیشگیری و مهار سرقت توجه شهروندان به اصول مراقبتی و توصیه و هشدارهای پلیس است که در رابطه با بسیاری از جرایم به ویژه سرقت، این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار