کد خبر: ۳۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
استاندار گلستان خبر داد:
استاندار گلستان از رشد ۵۳ درصد صادرات گلستان در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد.
سید مناف هاشمی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که در سالن اجتماعات دانشگاه جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: همیشه همراه صنعتگران و تولیدکنندگان هستیم، در شرایط امروز جامعه‌ آن ها مشکلات زیادی دارند و ما در جهت رفع آن ها تلاش می کنیم.

هاشمی تصریح کرد: شرایط امروز با سه ماه قبل متفاوت است، نگاه ما به صنعت و تولید از ۱۸ اردیبهشت متفاوت شده و باید این تغییر نگرش زودتر از این ها اتفاق می افتاد.

وی به اتحاد بعد از تحریم اشاره کرد و افزود: اگر زمانی جنگ برای ما مهم بود امروز مشابه آن برای کشور اتفاق افتاده و ارزش صنعت گری و تولید کمتر از جنگ نیست.

هاشمی اذعان کرد: امروز همه مردم باید دست به دست هم دهند تا از شرایط بحران و تحریم بگذریم،‌ باید به مردم واقعیت ها را گفت و اگر آن ها با همراه باشند موفق خواهیم بود.

وی با بیان این که می توانیم با سرمایه گذاری و صادرات برای کشور ارزآوری کنیم، تأکید کرد: برخی از موانع به آسانی قابل حل است اما هیچ اقدامی برای آن صورت نمی گیرد.

استاندار گلستان به اختلاف ایجاده شده در راه آهن اینچه برون اشاره کرد و گفت: ما شبانه روز برای حل آن تلاش می کنیم.

هاشمی گفت: ۵۳ درصد در سه ماهه اول سال رشد صادرات داریم اگر این معضل برطرف شود می توانستیم ۱۰۰ درصد رشد داشته باشیم.

راه آهن اینچه برون ار نظر پدافند غیرعامل برای کشور سودمند است

استاندار گرگان با بیان این که راه آهن اینچه برون از نظر پدافند غیرعامل هم بسیار برای کشور سودمند است، افزود: جدیت لازم را هم در برقی کردن راه آهن گرگان گرمسار نمی بینیم.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه گذشته تسهیلات رفع موانع تولید را ۲۰ درصد رشد دادیم در حالی که قبل از آن ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود.

هاشمی گفت: ۱۲ سال است پتروشیمی استان مجوز گرفته و سهامداران، آن را مطالبه می کنند، بعد از حضور وزیر کشور در استان چند جلسه گذاشتیم و منجر به یک نامه به ریاست جمهوری شد و پیگیری های آن در حال انجام است.

هاشمی بیان کرد: اینچه برون به عنوان ظرفیت حمل و نقلی و آشوراده به عنوان منطقه گردشگری برای استان مهم هستند و می تواند برای استان اشتغال پایدار ایجاد کند.

وی گفت: آمارهای استان نشان می دهد استانی بکر و دارای ظرفیت هستیم و باید تلاش زیادی در زمینه های مختلف صورت گیرد.

استاندار گلستان افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید به روستاییان تزریق شود اما بانک ها مانع هستند و این مشکل باید حل شود.

هاشمی با بیان این که ایجاد اشتغال به عمل است، گفت: تمام تسهیلات رفع موانع تولید را روی سایت گذاشتیم و انحراف زیادی نداشتیم.

وی گفت: برخی با ایجاد شکاف و گسل بین گروه های سیاسی سعی دارند به اهداف خود برسند اما نمی توانند موفق شوند.

هاشمی ادامه داد: باید جلوی واردات بی رویه را گرفت و کسانی که اقلام با ارز مناسب تهیه کرده و آن را در انبار پنهان کردند خائن به ملت هستند.

وی با بیان این که صنعتگران باید این افراد را به دستگاه های نظارتی معرفی کنند، افزود: کاملاً به شرایط صنعت و معدن استان امیدوارم و عملکرد آن ها هم امیدبخش بوده است.

هاشمی گفت: صادرات را می توان از ۲۰۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار و بالاتر از آن رساند.

استاندار گلستان گفت: دولت ۲۰ هزار شغل بر عهده گلستان گذاشت که ما آن را به ۳۰ هزار افزایش دادیم که از این تعداد هشت هزشغل سهمیه صنعت و معدن است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار