کد خبر: ۳۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
جمعی از مردم سنندج در تشییع پیکرشهید قانع کرم ویسه؛
جمعی از مردم شهرستان سنندج در تشییع پیکر شهید قانع کرم ویسه یکی از ۱۱ شهید حادثه تروریستی مریوان عنوان کردند خون شهدا پایمال نمی شود و تروریست ها هم باید به شدت مجازات شوند.
بامداد روز شنبه ۳۰ تیرماه امسال در درگیری مسلحانه در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

پیکر پاک هفت تن از این شهدا روز گذشته در میان خیل عظیم مردم همیشه در صحنه شهرستان مریوان تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شدند.

امروز هم به طور همزمان پیکر مطهر سه شهید این حادثه در شهرستان قروه و یک شهید هم در شهرستان سنندج تشییع و سپس در مزار شهدا آرامیدند.

پیکر شهید  قانع کرم ویسه یکی از این ۱۱ شهید حادثه تروریستی مریوان و پدر کودکی سه ماهه بود که امروز بردستان مردم ولایتمدار و غیور سنندج تشییع شد.

قرار بود ساعت ۹ صبح امروز مراسم تشییع این شهید والا مقام برگزار شود که مردم یک ساعت قبل از برگزاری این مراسم بتدریج جلوی مسجد جامع شهر حضور پیدا می کردند تا پیکر این شهید را بدرقه و اعلام کنند همواره ادامه دهنده راه شهدا هستند.

ضجه و شیون های مادر این شهید  بزرگوار که پاهایش او را یاری نمی داد قدمی از پیش بردارد و به کمک چند نفر مدتی کوتاه توانست تعادل خود را حفظ کند، اشک همگان را سرازیر کرده بود.

خشم و نفرت و ناراحتی در چهره تمامی شرکت کنندگان در این مراسم موج می زد، یکی از این شرکت کنندگان که از هم ولایتی های این شهید بزرگوار بود به خبرنگار مهر گفت: تا زمانی که یک کُرد در کردستان وجود دارد آب و خاک کشورمان در مقابل هر دشمنی محفوظ خواهد بود.

وی عنوان کرد: چند نفر اراذل و اوباش نمی توانند منطقه و کشور ما را ناامن کنند و همه ما همیشه با جان و دل پاسدار مرزهای کشورمان بوده و هستیم.

وی اظهارداشت: تمامی مردم کردستان خواستار مجازات عاملان این جنایت تروریستی هستند و یکی از دلایل که دراین مراسم شرکت کردیم بیان همین خواسته است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم هم گفت: دشمنان ما و ضد انقلاب با این اقدامات خود نمی توانند بجایی برسند و هرچه آنها این گونه برخورد کنند ما در مقابل آنها بیشتر دفاع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا هیچ گاه پایمال نمی شود، عنوان کرد: ما ملت کُرد در هر لحظه آماده دفاع از اسلام و انقلاب هستیم.

ممانعت از پیشرفت کردستان هدف تروریست ها است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده های این ۱۱ شهید حادثه تروریستی مریوان گفت: شهادت صراط مستقیم، راه پیامبران و اولیاء خداوند، صالحان و اهل بیت(ع) و راه افراد برگزیده از سوی پروردگار است.

ماموستا اقبال بهمنی با اشاره به اینکه مردم کردستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی بیش از ۵۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند، بیان کرد: مزدوران و دست نشانده های استکبار باید بدانند با این کارها نمی توانند در منطقه ما ناامنی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات تروریستی باعث نمی شود ملت کُرد دست از ارزش های اسلامی و انقلابی بکشد، ادامه داد: دشمنان ما این گونه اقدامات را انجام می دهند که از پیشرفتی که در کردستان شروع شده  جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: ولی به کوری چشم آنها، کردستان امن ترین منطقه  برای سرمایه گذاری است و قطعا تمامی توطئه های دشمنان به دست جوانان برومند و متخصص و آگاه استان خنثی خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: مردم ما از نیروهای نظامی و انتظامی انتطار دارند عاملان این حادثه شدند به شدت مجازات شوند.

ماموستا بهمنی اظهارداشت:  کردستانی ها دفاع و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه ای که از عمر آن می گذرد در تمامی صحنه ها و عرصه ها ثابت کردند.

وی خطاب به فریب خوردگان ضد انقلاب گفت: نصیحت ما علما و روحانیون به شما فریب خوردگان ضد انقلاب این است که توبه کنید و به دامن نظام اسلامی برگردید و بی شک نظام با مهربانی شما را می پذیرد.

پیکر شهید قانع کرم ویسه از مسجد جامع تا میدان انقلاب سنندج بردستان مردم غیور و همیشه در صحنه سنندج تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم این شهید بزرگوار امروز ساعت ۱۵ در مسجد قبای شهر سنندج برگزار می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار