کد خبر: ۳۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با آغاز سفرهای تابستانی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران، طرح تشدید نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان آغاز شد.
 محمدعلی حضرتی در این باره اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم سفرها در فصل تابستان و به ‌منظورارزیابی نحوه ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی به گردشگران طرح تشدید نظارت بر فعالیت این مراکز توسط کارشناسان نظارت حوزه گردشگری استان قزوین شروع شد.

وی افزود: دراین بازدیدها تیم نظارتی نحوه ارائه خدمات، اعتبار پروانه بهره برداری، پروانه مدیران فنی دفاتر، بیمه مسافران، منشور اخلاقی و نوع قراردادها بر اساس چارچوب ابلاغی سازمان، کنسلی بلیط، گرانفروشی، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی، رسیدگی به شکایات مسافران و… را مورد بررسی قرار داده و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای تورهای گردشگری به ویژه تورهای یک روزه توسط افراد غیر مجاز افزود: مسافران و گردشگران باید قبل از هرگونه اقدامی برای مسافرت نسبت به اعتبار مجوز دفتر و وجود راهنمای دارای کارت معتبر اطمینان حاصل نمایند و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز نیز موظفند قبل از برگزاری تور نسبت به اعلام نوع تور، نام راهنما، خدمات و برنامه‌ تورهای یکروزه اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: تمامی تورهای داخلی و خارجی فقط توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز معتبر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل اجرا است و برگزاری تور توسط افراد فاقد مجوز با پیگیری قانونی همراه خواهد بود.

وی افزود: هم استانی‌ها و گردشگران عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدم رضایت از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی سطح استان می‌توانند با شماره رسیدگی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به شماره ۰۲۸۳۳۶۸۵۰۲۴تماس حاصل کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار