کد خبر: ۳۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان طی سه روز آینده ادامه دارد.
علی ملاشاهی ، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان طی ۳ روز آینده ادامه دارد و طی این مدت شرایط برای رگبار پراکنده، رعد و برق، تندباد موقتی و بارش تگرگ در این مناطق مهیا است.

وی افزود: لذا جاری شدن روان آب و پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی همچنان در سراوان، جنوب ایرانشهر، مهرستان، سیب و سوران، سرباز، نیکشهر، قصرقند، فنوج وتوابع آنها طی این مدت محتمل است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو ضروری است تا طی این مدت از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در این مناطق خودداری شود و نکات ایمنی مدنظر باشد.

وی گفت: همچنین طی این مدت ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شهرستان های شمالی استان در ساعات اولیه روز به طور موقتی منجر به خیزش گرد وخاک در منطقه سیستان می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: البته از صبح چهارشنبه وطی سه روز پایانی هفته جاری همراه با افزایش شدت وزش باد شاهد طوفان وگردوخاک درشهرهای شمالی سیستان و بلوچستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار