کد خبر: ۳۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ میلیارد تومان معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار به روستاهای استان پرداخت نشده است‌.
 عبدالاحد ریگی اظهار داشت: ۲۱ میلیارد تومان معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار به روستاهای سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان افزود: هیئت دولت برای مواجهه با مشکل خشکسالی، از محل اعتبارات کشوری، ۳۰ میلیارد تومان برای سیستان و بلوچستان اختصاص داده است که بدهی پیمانکاران از این محل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از این اعتبار همچنین به منظور حفر و کف‌شکنی چاه‌ها نیز استفاده خواهد شد. با این اعتبار مشکل هزار و ۲۵۷ روستا که شامل ۶۰ هزار و ۳۹۶ خانوار با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است، رفع خواهد شد.

ریگی گفت: در طرح آبرسانی سیار، سرانه اختصاص یافته برای هر نفر در شبانه روز ۱۵ تا ۲۰ لیتر است ‌که امیدواریم بتوانیم مشکل مردم را در روستاها به زودی رفع کنیم. از پنج هزار و ۵۹۴ روستای استان، سه هزار و ۲۴ روستا فاقد سامانه آب‌رسانی و دو هزار و ۵۷۰ روستا دارای سامانه است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: در یک هزار و ۲۵۷ روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود و روستاهای جدید متقاضی آب هم به این روستاها اضافه می‌شوند.

وی اظهار کرد: منابع آبی این روستاها خشک شده است و بر تعدادشان نیز اضافه می‌شود، منابع آبی مرکز و جنوب استان از چاه‌ها تامین می‌شود که بیشتر آن در این روستاها خشک یا کم آب شده است و امکان برداشت وجود ندارد.

ریگی با بیان این که برای گذر از معضل بی آبی تابستان امسال در این استان راهکارهای کارشناسی وجود دارد، ادامه داد: آب روستاهای جنوب و مرکز استان به آب‌های زیرزمینی به ویژه چاه‌ها وابسته است که بیشتر آن خشک یا کم آب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیشنهاد آب و فاضلاب روستایی برای کاهش مشکلات آبی حفر ۱۷۳ حلقه چاه جایگزین، کف شکنی ۱۸۸ حلقه چاه و تداوم آبرسانی سیار است که ۱۹ حلقه چاه حفر شده و سه چاه دیگر در حال حفاری است تا تعداد چاه ها به ۱۷۳ حلقه افزایش یابد.

ریگی تصریح کرد: خرید ۳۴۶ کیلومتر لوله برای انتقال آب از ضرورت‌های مهم برای گذر از تابستان امسال و اختصاص اعتبار آبرسانی سیار و رفع مشکلات بی آبی از ضرورت‌های مهم است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت منابع طبیعی، اجرای طرح‌های آبخیزداری در نزدیک چاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت آبرسانی دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها از دیگر راهکارها برای گذر از مشکل بی آبی است.

کد خبر 4354174
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار