کد خبر: ۳۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: بخشی از سهام بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح متعلق به صندوق بازنشستگان است که سهم دولت یا وزارت دفاع نیست که آن را بفروشد.
به گزارش آرانیوز، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی عصر سه شنبه در نشست خبری با موضوع «خصوصی سازی و آینده آن در ایران» گفت: بخشی از سهام بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح متعلق به صندوق بازنشستگان است که سهم دولت یا وزارت دفاع نیست که آن را بفروشد. 


پوری حسینی ادامه داد: اقدام های سازمان خصوصی سازی درباره این صندوق ها شامل این موارد می شود که صندوق ها بنگاهداری نکنند، به مرحله انتخاب مدیران عامل وارد نشوند و در حد سهامداری باقی بمانند. 


وی اضافه کرد: این خواسته هنوز به طور کامل محقق نشده است؛ البته سازمان خصوصی سازی نظارت می کند که این صندوق ها به حالت سهامداری برگردند. 


رییس سازمان خصوصی گفت: بجز صندوق های بازنشستگی، سهام برخی شرکت ها به طور کامل دولتی و مربوط به وزارت دفاع است. این وزارتخانه فهرستی از این شرکت ها را تهیه کرد که بخشی از آن را خودش می فروشد و بقیه را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرد. 


آخرین روزهای دی ماه 1396 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستور مقام معظم رهبری درباره واگذاری بنگاه های اقتصادی اشاره کرد. 


«امیر سرتیپ امیر حاتمی» تاکید کرد: مسوولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در همه زیرمجموعه، این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار