کد خبر: ۳۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خبر داد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح مدیریت پسماند روستایی استان مرکزی تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
 مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی در اراک اظهار داشت: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست در استان، دفع بهداشتی، خاک دهی و افزایش آهک به پسماندها بایستی روزانه انجام شود و اداره کل محیط زیست نیز بر این فرآیند نظارت داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: در حال حاضر عمده بیمارستان های استان مرکزی به سیستم جمع آوری و ساماندهی پسماند عفونی مجهز است و تجهیز سایر مراکز نیز با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

زندیه وکیلی بیان کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست، ۹۰ درصد پسماند روستاهای استان مرکزی به صورت مکانیزه جمع آوری می شود که تا پایان سال جاری به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: پسماندهای روستایی استان مرکزی در اجرای این طرح به محل پسماندهای شهری منتقل می شود تا پس از تفکیک و جداسازی در فرآیند بازیافت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در زمینه مدیریت پسماندهای صنعتی نیز هم اکنون یک مرکز در استان مرکزی به فعالیت مشغول است و مقرر است یک واحد دیگر نیز به زودی اضافه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند استان مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد که نیاز است اعتبار لازم برای آن از سوی سازمان برنامه و بودجه استان فراهم شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار