کد خبر: ۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
رئیس امور مالیاتی رودسر خبرداد:
رئیس امور مالیاتی رودسر از افزایش ۱۳.۲۹ درصدی درآمدهای مستقیم مالیاتی این شهرستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در حوزه درآمدهای غیرمستقیم نیز شاهد رشد ۵۲ درصدی هستیم.

ابراهیم علی نیا به جایگاه مالیات و نقش غیرقابل انکار آن در بودجه کشور اشاره و اظهار کرد: پرداخت مالیات یکی از معیارهای توسعه هر کشور است.

وی در ادامه افزود: همه نظام ها درآمدهای مالیاتی را بهترین و مطمئن ترین درآمد بدون اتکا به سایر منابع درآمدی می دانند.

رئیس امور مالیاتی رودسر با اشاره به جایگاه مالیات در نظام جمهوری اسلامی، گفت: درآمدهای مالیاتی نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور داشته و به عنوان یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وی با اشاره به افزایش ۱۳.۲۹ درصدی درآمدهای مستقیم مالیاتی شهرستان رودسر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه درآمدهای غیرمستقیم مالیاتی نیز شاهد رشد ۵۲ درصدی هستیم.

علی نیا با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم شامل دو بخش مالیات و عوارض است، تصریح کرد: در این راستا از محل وصول عوارض با رعایت ماده ۳۸ قانون مالیات برارزش افزوده بیش از ۱۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری شهرستان رودسر واریز شده است.

به گفته وی در همین راستا در سه ماهه نخست سال ۹۷ نیز بیش از ۲ میلیارد تومان به حوزه های مربوطه واریز شده است.

رئیس امور مالیاتی رودسر همچنین به ارائه اظهارنامه مالیاتی از مودیان نیز اشاره کرد و افزود: حدود ۹ هزار اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مالی سال ۹۶ دریافت شده که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار