کد خبر: ۳۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان خبر داد:
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشت چغندر قند در هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

علی موسی خانی اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده امسال میزان هزار و ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان محصول چغندر قند کشت شد در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۵۰ هکتار بود.

وی با بیان اینکه کشت پنبه در استان به اتمام رسیده، افزود: امسال میزان ۱۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان گلستان پنبه کشت شده که نسبت به سال گذشته هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش داشته است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان گلستان با بیان اینکه امسال ۵۰۰ تن بذر پنبه در بین کشاورزان گلستانی توزیع شد، گفت: کشاورزان باید نسبت به توصیه‌های مبارزه با آفات و عملیات آب یاری اول در زمان زایش توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار سویا در گلستان کشت شده، تصریح کرد: کشاورزان باید نسبت به مبارزه با علف‌های هرز و آفات اقدامات لازم را انجام دهند.

موسی خانی از دو برابر شدن میزان کشت کلزا در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال ۵۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گلستان به محصول کلزا اختصاص پیدا کرد که این میزان در سال گذشته ۲۵ هزار هکتار بود.

وی از پرداخت ۸۷ درصدی پول کلزا به کشاورزان خبر داد و افزود: طبق آمارهای اعلام شده میزان ۱۱۲ هزار تن کلزا خریداری و مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان پول به حساب کشاورزان واریز شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار