کد خبر: ۳۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
شورای شهر شیراز از تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس حمایت می کند.
 رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک  شورای شهر بر شناسایی استانداردهای استقرارمکانهای فرهنگی، مذهبی و ورزشی درشیراز تاکید کرد.

عبدالرزاق موسوی تصریح کرد: هم اندیشی در خصوص موزه دفاع مقدس در دستور کارقرارگرفت زیرا اعتقاد دارم موزه دفاع مقدس می تواند سبب جذب گردشگران ملی و خارجی قرارگیرد.

وی با اشاره به حضور همه اقوام در دفاع مقدس، گفت: باید به موزه جنبه ملی و عمومی دهیم و نباید محتوای موزه یک بعدی باشد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: بررسی بخش فیزیکی موزه به کمیسیون برنامه ، بودجه،امورحقوقی و املاک و کمیسیون شهرسازی ارجاع داده شد.

عضوشورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و شهرداری منطقه۲و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خبرداد و گفت: مقرر شد درمدت یک ماه نتیجه حاصل برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارائه شود.

موسوی همچنین بر شناسایی استاندارد های استقرار فضاهای فرهنگی، ورزشی و مذهبی تاکید کرد و گفت: با این اقدام از سلیقه‌ای عمل کردن جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول طرح تفصیلی شهر برای ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی در راستای کمک به این نهادها چارچوبی را تعیین کند تا در شورا به تصویب برسد.

وی افزود: در امور شهر نباید تبعیضی صورت گیردوباید براساس طرح تفصیلی شهر نیازمندی های شهر از قبیل مدرسه، حسینیه و مسجد مشخص شود.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز گفت: بودجه اختصاصی برای ساخت موزه دفاع مقدس در کمیسیون گردشگری در نظر گرفته شده زیرا باید به محتوای موزه دفاع مقدس نگاه ویژه شود.

سولماز دهقانی خواستار برگزاری فراخوان ملی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور برای ساخت المانهایی با موضوع دفاع، ایثار و شهادت شد.

وی گفت: با ایجاد یک میدان گاه برای بزرگداشت مناسبتهای دفاع مقدس میتوانیم در ایجادوحدت اجتماعی و همراه کردن مردم در این مناسبتها گامی موثر برداریم.

سیروس پاک فطرت نیز گفت: کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و سابقه‌ حضور و موفقیت در دفاع مقدس نیازمند موزه دفاع مقدس است تا آیندگان بتوانند ایثار و شهادت گذشتگان را به نظاره بنشینند.

وی افزود: فاز نخست مرکز هنری و موزه دفاع مقدس استان فارس که شامل بخش سخت افزاری این مجموعه از قبیل تامین زمین و ساخت موزه است در ادوارگذشته اجرایی شده و هم اکنون بحث نرم افزاری ازجمله تجهیز گالری‌های موزه و استفاده بهینه ازاین مکان مدنظر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهرداری منطقه ۲ و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به منظور هم اندیشی، همسویی و همراهی برای تحقق اهداف و اجرای برنامه ها شد.

پاک فطرت با اشاره به نیاز شهرستانهای مقیم مراکز استانها به یک پایگاه مستقل گفت: شهرداری به طور مستقیم برای ساخت اماکن مذهبی وظیفه ای ندارد امااگر اهالی محل یا خیرین بخواهند اقدام به ساخت این اماکن کنند شهرداری با رعایت ضوابط حداقل می تواند درتامین زمین آنها را یاری رساند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار