کد خبر: ۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
دبیر شورایعالی مناطق آزاد:
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه‌ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است.
 مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با راه اندازی طرح‌های تولیدی در زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال موفق بوده است.

وی به استقرار کارخانه‌های بزرگ فولاد و پتروشیمی در چابهار اشاره کرد و افزود: تاسیس و راه اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ و کوچک می‌توانند هزاران شغل در سیستان وبلوچستان ایجاد کنند و موجب رونق و توسعه شوند.

مشاور رئیس جمهوری الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد و افزایش محدوده منطقه آزاد را از فرصت‌های مهم برای توسعه و آبادانی این منطقه محروم عنوان کرد.

بانک ادامه داد: راه اندازی کارخانه تولید پلاستیک که همه تولیدات آن صادرات محور است می‌تواند مشکل اشتغال نیرو‌های بومی را رفع کند.

وی تصریح کرد: ایجاد ۱۲۰ هکتار گلخانه با ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در این منطقه می‌تواند به افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای و صادرات آن منجر شود.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه‌ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: پارک لجستیک برای سه هزار کامیون طراحی شده است که می‌تواند کالا‌های ورودی به بنادر شهید بهشتی و کلانتری را به سراسر کشور حمل و صادر کند و موجب اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر شود.

معاون رئیس جمهوری پرورش تمساح (کروکدیل) در منطقه آزاد چابهار را از طرح‌های مهم برای اشتغالزایی، افزایش گردشگر و توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: برای این طرح بزرگ ۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی فعالیت صنایع و طرح‌های تولیدی در منطقه آزاد چابهار را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و راه اندازی سریعتر پتروشمی و فولاد را خواستار شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد روز سه شنبه سفر ۲ روزه‌ای را به منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های بزرگ ملی، نشست تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران منطقه آزاد چابهار آغاز کرده است.

منطقه آزاد چابهار از سال ۱۳۷۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم در زمینی به گستره ۱۴ هزار هکتار اجرایی شده و آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار