کد خبر: ۳۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران:
زنجان-عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران گفت: اتاق‌های بازرگانی یار و یاور دولت در بخش اقتصادی هستند.

به گزارش آرانیوز، حسین پیرموذن بعد از ظهر پنجشنبه در سومین نشست شورای هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی منطقه شمال غرب، با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی یاور  دولت در بخش اقتصادی هستند، افزود: باید برگزاری چنین نشست‌های در اتاق‌های بازرگانی تقویت شود تا بتوانیم با ارائه اظهارات و مشکلات راهکاری برای رفع آنها اتخاذ شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه  در حال حاضر وضعیت کشور عادی  نیست و در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، ادامه داد: در این میان باید درخواست‌ها بر اساس شرایط کشور باشد تا دولت بتواند به آنها رسیدگی کند.

پیرموذن ابراز کرد: بر اساس آمار سال گذشته ۱۰۵ میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی ایران بوده و از این میزان تعداد ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است که ۷ تا ۸ درصد این صادرات مربوط به درآمد بخش خصوصی است.

وی افزود: طی سال گذشته از صادرات انجام‌شده ۹۰ میلیارد دلار مربوط به درآمد دولت و حدود ۱۳ میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی است و واردات همه اقلام ۵۲ میلیارد دلار بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران به بحث ارز اشاره کرد و گفت: بحث ارز امروز مهم‌ترین بحث اقتصادی است و اعتراضات و مشکلات موجود در بحث ارز به دولت اعلام‌شده است.

پیرموذن ابراز کرد: در جلسات نرخ ارز از جانب دولت بین ۴ هزار و ۲۰۰ و ۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام‌شده و در حال حاضر ۵ درصد از واحدهای تولیدی نتوانسته‌اند از ارز دولتی برای مواد اولیه و ماشین‌آلات استفاده کنند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران به سامانه نیما اشاره کرد و گفت: سامانه نیما مشکلاتی دارد که باید رفع شود.

پیرموذن افزود: استانداران در ترخیص کالاها و قطعات ماشین‌آلاتی که تاریخ قبض انبار آنان در گمرک قبل از قانون جدید است همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار