کد خبر: ۳۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
استاندار زنجان:
زنجان-استاندار زنجان گفت: آثار نوسانات بازار ارز به همه بخش‌ها سایه سنگینی انداخته است و همه باید به درستی در شرایط دقت کرده و هوشمندانه عمل کنند.

به گزارش آرانیوز، اسدالله درویش امیری ظهر پنجشنبه در سومین نشست هم‌اندیشی  شورای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی منطقه شمال غرب کشور، با بیان اینکه استان زنجان در برخی از شاخص‌ها در سطح کشور مطرح است، گفت: استان زنجان امن‌ترین و شادترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از حیث مواد مخدر پاک‌ترین استان کشور است، ادامه داد:  این استان در زمینه فعالیت های علمی و فرهنگی رشد خوبی را دارد.

استاندار زنجان بابیان اینکه دانشکده علوم پایه زنجان قدمت ۲۷ ساله دارد، ابراز کرد: دانشگاه ۲۷ ساله علوم‌پایه در رنکینگ جهانی جایگاه قابل توجهی دارد و در حال حاضر  ۶۵ هزار دانشجو و ۶۰۰۰ هیئت علمی در استان حضور دارد.

درویش امیری  مشارکت اجتماعی و مدنی  مردم استان زنجان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: این استان ۳۵۰ نهاد و تشکل مدنی و اجتماعی دارد  که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و نیازمندی امروز کشور، مشارکت اجتماعی و مدنی است که زنجان مشارکت اجتماعی و مدنی بالایی دارد.

استاندار زنجان افزود: مجموعه خیریه مهرانه زنجان با کمک خیرین استان بنا نهاده شده است و این نهاد به شناسنامه مشارکت زنجانی ها تبدیل‌شده است.

درویش امیری ابراز کرد: این استان دو هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی دارد و  مردم خیر و مؤمن این استان زبانزد در کشور هستند.

وی با بیان اینکه جامعه در شرایط خاص و غیرعادی است و  به‌تبع مشکلاتی پیش روی مردم و دولت خواهد بود، گفت: باید توجه کرد که سرنوشت همه مردم به هم گره‌خورده و همه بخش‌ها به هم مرتبط است که باید به این مهم توجه جدی شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه  نباید مردم در فشار اقتصادی به‌زحمت بیافتند و هنوز تحریم‌ها شروع نشده و فقط به نوسانات قیمت ارز دچار شده‌ایم، گفت: باید دولت و ملت برنامه ضدتحرکمی داشته باشند و هیچ‌کدام از این دو بدون هم نمی‌توانند کارها راجلو ببرند.

درویش امیری عنوان کرد: ایران پس از برجام از بن‌بست تولید، تجارت و معاملات خارج‌شده بود به‌طوری که استان زنجان مورد استقبال سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، کره، ژاپن و ترکیه  بوده که در این مقطع دچار مشکل تأمین مواد اولیه می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه ئما در تأمین ارز به‌جز دلار و یورو مشکلی نداریم و اگر مبادلات ارزی با سایر ارزها باشد، مشکلی برای تأمین وجود ندارد، گفت: آثار نوسانات ارزی به همه بخش‌ها سایه سنگینی انداخته و همه باید به درستی در شرایط دقت کرده و هوشمندانه عمل کنند.

درویش امیری به تعامل بین دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: اتاق‌های بازرگانی اتاق اقتصاد است و در حال حاضر به‌شدت به همکاری بخش خصوصی نیازمندیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار