کد خبر: ۳۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند پیشنهاد کرد:
بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: اختصاص سهمیه ارزی به واحدهای تولیدی مناطق محروم و مرزی چون خراسان جنوبی در شرایط فعلی راهگشا است.

به گزارش آرانیوز، محسن احتشام عصر چهارشنبه در دومین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ با اشاره به مشکل برخی از واحدهای تولیدی در زمینه تأمین مواد اولیه اظهار کرد: باید با توجه به فرصت‌ها و تهدیدات فعلی برای این موضوع راه حلی پیدا کرده تا شرایط را به وضعیت مطلوب برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد:  متأسفانه مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی در گمرک موجود است ولی هنوز ترخیص نشده و برخی دیگر از واحدها در بانک نیز ثبت سفارش کرده اند ولی امکان تخصیص ارز برای آنها فراهم نشده است.

احتشام با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی کوچک امکان تأمین مواد اولیه را از طریق بورس ندارند، ادامه داد: پیشنهاد این است که یک شرکت تعاونی در راستای تأمین  و توزیع مواد اولیه برای واحدهای کوچک خراسان جنوبی ایجاد شود.

وی افزود: در شرایط فعلی بانک های تخصصی باید بیش از گذشته در حوزه تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین مواد اولیه با واحدهای تولیدی همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد دیگر برای رفع مشکل واحدهای تولیدی استان اختصاص سهمیه ارزی به واحدهای تولیدی مناطق محروم و مرزی چون خراسان جنوبی است و نمی‌توان در حوزه تخصیص ارز این مناطق را با سایر شهرها و استان‌ها یکسان دید.

احتشام  با اشاره به قوانین متعدد مرتبط با بحث معافیت‌های مالیاتی قبل و بعد از سال ۹۵ (قانون مالیات‌های مستقیم و قانون رفع موانع تولید) بیان کرد: با توجه به مباحثی که صاحبان واحدهای تولیدی استان بیان می‌کنند به نظر می‌رسد که در خراسان جنوبی معافیت‌های مرتبط با این قوانین  به درستی اعمال نمی‌شود.

وی یادآور شد: البته وقتی سخن از اجرای معافیت‌های مالیاتی می‌زنیم مقصود واحدهایی هستند که وظایف قانونی خود ازجمله تسلیم اظهار نامه در زمان مقرر را به درستی انجام داده باشند.

همچنین در این شورا اشرفی نماینده بخش خصوصی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد:  در صنعت طیور خراسان‌جنوبی بخش زیادی مشغول به کار هستند و از این جهت رفع مشکلات این بخش ضرورت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: فعالان در بخش صنعت طیور خراسان‌جنوبی همواره با مشکلاتی چون افزایش قیمت نهاده‌ها و در نتیجه افزایش قیمت محصول رو به رو هستند.

نماینده بخش خصوصی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: علی رغم اینکه دولت برای سویا و ذرت ارز اختصاص داده است ولی انتظاری که داشتیم در بازار رقم نخورد و شاهد افزایش قیمت سویا بودیم.

اشرفی با اشاره به ضرورت تأمین ذخیره استراتژیک سویا و ذرت استان، یادآور شد: مرغداران خراسان‌جنوبی به واسطه مسائل و مشکلات اقتصادی توان باز پرداخت وام را ندارند و باید در این زمینه به آنان فرصت سه ساله‌ای داد.

گفتنی است در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه پیشنهادات در جهت رفع مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی با توجه به نوسانات ارزی، ارائه پیشنهادات در جهت معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی قبل از سال ۹۵ و ارائه پیشنهادات در جهت معافیت کلیه واحدهای تولیدی خراسان جنوبی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار