کد خبر: ۳۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
مراغه - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۳.۳۶ درصد و در شهرستان مراغه ۲۹ درصد است.

به گزارش آرانیوز، مهدی خرامش در جلسه شورای هماهنگی آی سی تی آذربایجان شرقی در مراغه افزود: تلفن ثابت منصوبه در استان یک میلیون و ۸۷۹ هزار است که از این آمار ۱۱۴ هزار و ۶۶۶ تلفن ثابت منصوبه برای شهرستان مراغه است.

وی افزود: در شهرستان مراغه ۱۵۸ روستا بالای ۲۰ خانوار از خدمات تلفن خانگی و ۸۳ روستا بالای ۲۰ خانوار از خدمات تلفن همراه اول و ایرانسل بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه سه روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان خدمات تلفن خانگی وجود ندارد، افزود: ۱۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان از خدمات تلفن خانگی بهره مند هستند.

خرامش به تعداد روستاهای دارای اینترنت در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در ۶۶ روستای مراغه اینترنت دایر است و در مقابل ۶۴ روستا این شهرستان فاقد اینترنت هستند که در تلاشیم تا پایان شهریور امسال با همکاری شرکت های وب تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار گیرند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۷ روستای این شهرستان فاقد پوشش تلفن همراه و ۸۳ روستای آن تحت پوشش خدمات تلفن همراه هستند.

وی ارائه خدمات فناوری و ارتباطات را به مردم ضروری دانست و گفت: به محض ابلاغ برنامه و تامین اعتبار از سوی وزارت خانه مشکل خدمات تلفن همراه در مدت کمتر از شش ماه در کل روستاهای آذربایجان شرقی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ دفتر پیشخوان در روستاهای مراغه در زمان حاضر فعال است، گفت: سه روستای هدف گردشگری در مراغه وجود دارد که از این تعداد دو روستا تحت پوشش اینترنت و خدمات تلفن همراه اول هستند.

وی افزود: ۵ دستگاه خود پرداز نیز در روستاهای مراغه فعال بوده و ارائه خدمات می کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار