کد خبر: ۳۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
رئیس شورای شهر یزد خبر داد:
رئیس شورای شهر یزد از تلاش مجموعه شورا و شهرداری یزد برای اجرای روش گذشتگان در زمینه تولید و استفاده از انرژی های پاک خبر داد.
غلامعلی سفید، صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سرمایه گذاران دو شرکت چینی و ایتالیایی با مسئولان استان یزد در زمینه تولید انرژی خورشیدی، همزمانی امضای این تفاهم‌نامه با نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را به فال نیک گرفت.

وی بیان کرد: یک سال قبل، بافت تاریخی یزد از سوی سازمان بین المللی یونسکو ثبت جهانی شد و شش ماه قبل نیز یزد از سوی بنیاد جهانی انرژی به عنوان شهر پایدار انرژی جهان معرفی شد.

سفید افزود: گذشتگان ما با صنعت، کویر، تابش نور خورشید و بی‌آبی و شن های روان، همزیستی داشته اند و خوشحالیم هم اینک ما نیز روش گذشتگان را ادامه می دهیم و از انرژی خورشیدی استفاده می کنیم و امیدواریم با سرمایه گذاری داخلی و خارجی بتوانیم انرژی پاک را در یزد توسعه دهیم.

ضرورت گسترش صنایع منطبق با اقلیم و شرایط تاریخی یزد

شهردار یزد نیز در این نشست از یزد به عنوان یک شهر اسطوره ای یاد کرد و اظهار داشت: یزد به دلیل بهره مندی از آثار و بناهای تاریخی منحصر به فرد، ریشه در تمدن و تاریخ دارد و به همین دلیل بافت تاریخی یزد، ثبت جهانی و به عنوان شهر پایدار و خشتی جهان معرفی شده است.

مهدی جمالی نژاد عنوان کرد: باید با جذب سرمایه گذاری های خارجی، صنایع متناسب و منطبق با اقلیم و شرایط تاریخی یزد را گسترش دهیم تا بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش این شهر تاریخی باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد نیز در این نشست، یزد را دارای صنعت و شبکه برق پایدار دانست و اظهار داشت: یزد محل خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه تولید برق است.

مصرف ۷۰ درصد انرژی برق استان یزد در حوزه صنعت

محمدحسن صباغ زادگان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه برق در استان در حال بهره برداری است، افزود: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ مگاوات برق توسط بخش خصوصی و هزار مگاوات برق توسط بخش دولتی تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد انرژی استان یزد در بخش صنعت مصرف می شود که این امر نشان از صنعتی بودن این استان دارد.

صباغ زادگان یادآور شد: پنج خط ۴۰۰ کیلو ولت برق استان یزد متصل به شبکه سراسری است و از این طریق انرژی الکتریکی از استان یزد به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شود.

وجود متقاضی برای سرمایه گذاری در تولید ۷۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در یزد

وی با بیان اینکه مرکز پژوهشی انرژی خورشیدی کشور در یزد قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۰ مگاوات متقاضی سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی در یزد وجود دارد و تاکنون ۲۷۰ مگاوات قرار داد خرید تضمینی ۲۰ ساله امضاء شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد ادامه داد: ۳۳.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مدار قرار دارد و با بهره برداری از طرح های در دست احداث، تا پایان سال این میزان به ۷۰ مگاوات می رسد.

به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به امضای سرمایه‌گذاران چینی و ایتالیایی از یک‌سو و علی زینی وند معاون استاندار یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر و مهدی جمالی نژاد شهردار یزد، از سوی دیگر رسید.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور مسئولان اقتصادی وسرمایه گذاری استان یزد برگزار شد، بر همکاری و گسترش روابط اقتصادی و تجاری کشورهای یاد شده با ایران و یزد تاکید شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار