کد خبر: ۳۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
سرمایه‌گذاران کشورهای ایتالیا و چین با مسئولان استان یزد در زمینه تولید انرژی خورشیدی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، صبح امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: قرار است با همکاری شرکت‌های یاد شده از کشورهای ایتالیا و چین با ورود سرمایه های خارجی، نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت کل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات برق در استان یزد احداث و راه اندازی شود.

علی نمازی بیان کرد: همچنین ۲۰ هزار نیروگاه خانگی هر کدام به ظرفیت پنج کیلووات با همکاری شرکت های ایتالیایی و چینی در یزد احداث می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاری های مهمی با مشارکت کشورهای خارجی در استان یزد انجام شده است، ابراز امیدواری کرد: این سرمایه گذاری ها زمینه گسترش فعالیت ها و همکاری های اقتصادی و تجاری میان این دو کشور و جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان یزد را فراهم آورد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد همچنین اظهار امیدواری کرد: زمینه لازم برای عملیاتی شدن تفاهم نامه همکاری میان کشور های چین، ایتالیا و یزد فراهم شود.

«لی‌چی» مدیر شرکت سرمایه‌گذار چینی نیز در این مراسم ضمن معرفی شرکت خود اظهار داشت: این شرکت سالهای طولانی در زمینه های استخراج معادن، فلزات، احداث نیروگاه خورشیدی، حمل و نقل و ... در ایران فعالیت دارد و تاکنون ۲.۵ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری داشته است.

«دناورو»، مدیر شرکت ایتالیایی حاضر در این نشست نیز با ابراز خرسندی از  حضور در ایران  و استان یزد گفت: شرکتش تجربه سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی، آلمان و سوئیس و دیگر کشورهای جهان را دارد.

به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به امضای سرمایه‌گذاران چینی و ایتالیایی از یک‌سو و علی زینی وند معاون استاندار یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر و مهدی جمالی نژاد شهردار یزد، از سوی دیگر رسید.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور مسئولان اقتصادی وسرمایه گذاری استان یزد برگزار شد، بر همکاری و گسترش روابط اقتصادی و تجاری کشورهای یاد شده با ایران و یزد تاکید شد.

نظرشما
پربازدیدها