کد خبر: ۳۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس:
نماینده مردم هرمزگان درمجلس گفت:تقویت زیرساختهای گردشگری باتوجه به وجود قابلیتهای کم نظیر فرهنگی در کنار تحقق ایده بندرخشک تنها راه پویایی بخش شمال هرمزگان به مرکزیت حاجی آباد است.
حسین هاشمی تختی در نشست راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان حاجی آباد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و امور عمرانی استانداری هرمزگان ، مدیران ستادی استانداری ، مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان برگزار شد ، حاجی آباد را از مناطق و شهرستان های کلیدی استان عنوان و اظهار داشت : این شهرستان در مرکز و حتی بخش های آن دارای ظرفیت های بالقوه ای است که می توان با حضور در بخش های شهرستان علاوه بر شناسایی ظرفیت ها در حوزه های مختلف نسبت به فعال سازی آن اقدام کرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس در پیگیری مسائل ملی و منافع استانی هماهنگ و همدل هستند، ادامه داد: نیازمند هماهنگی بیشتر در بین دستگاه ها و مجموعه های دیگر با نمایندگان هستیم تا بتوانیم در فضای واقعی تر و منطقی تر گره از مشکلات مردم باز کنیم.

هاشمی تختی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به سراغ کارهای قابل اجرا پیش برویم افزود: باید مد نظر داشت که در گام نخست به سراغ اموری برویم که زیر ساخت های آن فراهم باشد تا از طریق زودتر به سر منزل مقصود رسید.

حاجی آباد مرکز ثقل فرهنگی ارتباط کرمان، هرمزگان و فارس است/حوزه فرهنگی حاجی آباد نیازمند نگاهی جامع 

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد مرکز ثقل سه استان کرمان، هرمزگان و فارس از نظر فرهنگی و ارتباطی است ، افزود: این شهرستان همزمان در خود میزبان خرده فرهنگی های مختلفی است که عبور یکی از شریان های اصلی کشور از این استان ، این وظیفه ما را یادآور می شود که بیش از پیش به شکوفا سازی ظرفیت های موجود به ویژه در حوزه فرهنگی اجتماعی فکر می کنیم.

وی به وجود اماکن تاریخی و باستانی و همچنین وجود بقعه امامزاده سید محمد در کنار فرهنگی غنی و متنوع در حاجی آباد اشاره و افزود: شهرستان حاجی آباد  در حوزه اشتغال نیازمند یک نگاه و برنامه انقلابی است که اینجانب چه در زمان زمامت استانداری و چه بعدها و حتی در مدت نمایندگی همواره پیگیر ایجاد بندر خشک در محدوده استان به مرکزیت شهرستان حاجی آباد بوده ام.

ایجاد بندر خشک در حاجی آباد مزیت ها و تاثیرات ملی منطقه ای دارد/ بندر خشک حاجی آباد می تواند هزینه نگهداری ، انتقال و چرخش کالا را کاهش دهد

نماینده مردم بندرعباس،حاجی آباد، قشم،ابوموسی و بندر خمیر افزود: دشت حاجی آباد در کنار ساختارطبیعی کوه های مجاور با آب و هوای مناسب تر نسبت به مرکز استان شرایط خوبی را برای ایجاد بندر خشک رقم زده است که در اینها باید مسائلی همانند بروز چالش های حمل و نقل متاثر از ورود کامیون ها به مرکز استان را نیز دید.

وی گفت : ایجاد گمرگ و بندر خشک نه تنها می تواند منطقه شمالی استان را به پویایی در حوزه اشتغال و اقتصاد برساند بلکه می تواند بسیاری از هزینه های جانبی تردد کامیون ها به مقصد شهرهای مرکزی استان از جمله بندرعباس و بندر لنگه را نیز بکاهد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس افزود: می توان با تمرکز بر این هدف و اعمال نگاهی انقلابی در این بعد ، به سمت طراحی و ایجاد بندر خشک در حاجی آباد پیش رفت و به طور قابل ملاحظه ای از بار کنونی موجود بر روی جاده ها و گمرکات مرکز استان کاست.

وی با بیان اینکه در بندرعباس به دلیل رطوبت بالا، دپو و نگهداری برخی از کالاها که نیازمند ماندگاری و مدت زمان بیشتر در گمرک است با مشکلات اساسی و صرف هزینه های بیشتر برای واردکنندگان روبرو است، خاطر نشان کرد: وجود هوای متعادل و همچنین خشک تر بودن هوا در حاجی آباد می تواند این دست هزینه ها و مشکلات را به صفر برساند چرا که دیگر نیاز نیست کالا ها برای ترخیص و دریافت مجوز در اسکله های رجایی و باهنر معطل بمانند چرا که مستقیما به شمال استان ارجاع داده می شوند.

نماینده خانه ملت گفت: همه با هم در هیئت نمایندگان استان، استانداری و سایر مراجع مربوط در همکاری با سازمان گمرک باید بر روی این موضوع اتفاق نظر داشته باشیم و برای اجرایی شدت آن گام های مورد نیاز را آغاز کنیم‌.

شمال هرمزگان می تواند میزبان رویدادها و اردوهای گردشگری ملی باشد

هاشمی تختی به ظرفیت های طبیعی و گردشگری حاجی آباد اشاره کرد و افزود: حیف است این منطقه با این میزان ظرفیت طبیعی و گردشگری تا کنون مغفول مانده است که جا دارد از امروز بر این موضوع نیز تاکید کنیم .

این نماینده مجلس گفت : ده ها چشمه و منطقه سرسبز در شهرستان وجود دارد که هر کدام با اندک هزینه ای می تواند به کمپ هایی مناسب برای اردوهای دانش آموزی و گردشگری در سطوح ملی تبدیل شود که باید با فعال سازی بخش خصوصی و اعمال مشوق های لازم این موضوع را به نفع مردم شهرستان و استان مدیریت کرد.

طرح ها و نقوش قالی و فرش حاجی آباد نیازمند نگاهی نو

وی به قابلیت موجود در حوزه صنایع دستی شمال استان نیز اشاره و خواستار تلاش برای ثبت ملی طرح ها و نقش های اسلیمی و بومی قالی و فرش دستباف حاجی آباد شد ک گفت:انتظار بر این است اگر تا کنون در این مسیر اقدامی صورت نگرفته میراث فرهنگی و سایر بخش های مربوطه نسبت به این موضوع مبادرت لازم را داشته باشند. 

هاشمی تختی تصریح کرد: صنایع دستی در کنار تقویت دیگر وجوه گردشگری می تواند فرصت های زیادی را به شهرستان رقم بزند و علاوه بر تبدیل شهرستان به قطب گردشگری استان، همه اقشار به ویژه بانوان را از فرصت های شغلی حاصله منتفع کند.

سرگردانی برخی از روستاها ی حاجی آباد در خطوط تقسیمات کشوری 

این نماینده مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه کماکان تعدادی از روستاهای شهرستان حاجی آباد دچار دوگانگی مدیریتی و بلاتکلیفی تقسیمات کشوری بین استان های هرمزگان و کرمان هستند بیان کرد: مناطقی در شهرستان وجود دارد که به عنوان نمونه مدیریت معادن آن با استان کرمان است اما مدیریت مدارس و مرکز بهداشتی و امور خدماتی آن با استان هرمزگان ، که این پدیده نه تنها در نوع خود قابل تامل و توجه است بلکه توسعه این روستاها را نیز با مشکل روبرو کرده است .

وی خواستار ارائه راهکارهایی برای بیرون رفت این روستاها از وضعیت مذکور شد و گفت : این درست نیست که مباحث توسعه ای این مناطق بر دوش استان و منافع این معادن در دست استانی دیگر است.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای تقویت شهرداری حاجی آباد خواستار مساعدت بیشتر مجموعه استانداری برای تقویت شهرداری حاجی آباد شد.

مجلس مانع از انحراف کمک سه هزار میلیاردی به شهرداری ها و دهیاری ها شد

عضو کمیسیون عمران در مجلس برای ممانعت از به انحراف رفتن کمک سه هزار میلیارد تومانی به دهیاری ها و شهرداری ها در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: مجلس در این اقدام از به انحراف رفتن این کمک به سمت منابع یارانه ای جلوگیری کرد که می تواند کمک قابل توجهی به شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت گفت: در این استان پیرامون درآمد پایدار شهرداری ها به دنبال راهکارهایی هستیم که امید است به زودی در این حوزه به نتیجه مطلوب برسیم.

هاشمی تختی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نمایندگان در کنار حوزه و مدیران اجرایی استان بوده و خواستار وحدت و انسجام هر چه بیشتر هستند گفت : همدلی و یکپارچگی در عین کنار مطالبه گری می تواند برای جامعه برکات زیادی داشته باشد که نتیجه آن توسعه همه جانبه کشور است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار