کد خبر: ۳۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به ترافیک در محور ناهارخوران، گفت: اعضای شورای ترافیک استان و مدیران شهری گرگان پاسخگوی تصمیمات غیر کارشناسی خود به افکار عمومی باشند.
عبدالرضا چراغعلی از گلایه جمع کثیری از شهروندان نسبت به وضعیت نامناسب ترافیک مسیر ناهار خوران خبرداد و اظهار کرد: نابسامانی ترافیک در مسیر ناهار خوران بخصوص در تقاطع های غیر همسطح احداث شده طی سال های گذشته اعتراض گسترده شهروندان بخصوص ساکنان این مسیر را به همراه داشته است.

وی با بیان این که جهت احداث این دو زیر گذر از سوی شهروندان هزینه شده است افزود: متاسفانه شاهدیم بخش زیادی از اعتبار شهرداری گرگان برای طرح هایی هزینه شده که نه تنها توسعه شهر و رفاه شهروندان را به دنبال نداشته بلکه باعث ایجاد هزینه های اجتماعی و اقتصادی برای شهروندان، مدیریت شهری و حتی دستگاه های خدمات رسانی و امدادی همچون پلیس و اورژانس شده است.

استاد معماری دانشگاه های استان گلستان گفت: احداث تدبیر نشده دو زیر گذر متوالی در مسیر ناهار خوران خسارت جبران ناپذیری را به این شاهراه تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری شمال کشور وارد کرد۰

وی کاهش تمایل سرمایه گزاران به ساخت و ساز  را یکی از چالش های شهرداری بعد از احداث این تقاطع ها دانست و گفت: ایجاد فاصله بین ضلع شرقی و غربی ناهار خوران با ایجاد تقاطع های غیر همسطح و افزایش ترافیک در این مسیر تمایل مالکان این منطقه به ساخت و ساز را کاهش داده و بسیاری از مجتمع های تجاری ساخته شده هم اکنون رونق ندارند.

چراغعلی با تاکید بر این که ایجاد مسیر برای دسترسی راحت دستگاه های امدادرسان از وظایف شهرداری است، ادامه داد: متاسفانه شهرداری در دوره گذشته این اصل را نادیده گرفت و اکنون شاهدیم در صورت بروز حادثه در مسیر ناهارخوران دسترسی اورژانس، آتش نشانی و پلیس بسیار دشوار است.

وی از هزینه زیادی که این تقاطع ها بر دوش پلیس گذاشته اند خبرداد و اضافه کرد: افزایش ترافیک و مشکلات مردم پلیس را مجبور کرده است، نیروهای بیشتری را تا ساعات نیمه شب در این منطقه مستقر کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خواستار پاسخگویی اعضای شورای ترافیک استان و مهندسان مشاور این طرح شد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی و در زمانی که مدیریت شهرداری با مشکلات مالی رو به رو هستند شهرداری گرگان درگیر مسایل مالی و  حقوقی این طرح هاست و فروش اموال و اراضی متعلق به شهرداری  و تحویل این اموال به  طلبکاران خسارات جبران ناپذیر  زیادی را بر دوش مدیریت شهری گرگان گذاشته است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری از مدعی العموم و دستگاه های نظارتی خواست در دفاع از حقوق عمومی شهروندان به موضوع احداث  دو زیرگذر متوالی ورود پیدا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار