کد خبر: ۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت:۳۰۰میلیارد تومان ازمحل منابع صندوق توسعه ملی و تفاهم نامه با چند بانک، برای ایجاداشتغال روستایی و عشایری استان اختصاص یافت.
 خدادوست موسوی افزود: وی افزود: این اعتبار در دولت تدبیر و امید و در سال گذشته با کم بهره  و با بازپرداخت بلند مدت برای اشتغال جامعه روستائی و عشایری تخصیص یافت.

موسوی تاکید کرد: باتوجه به ظرفیتهایی که استان در زمینه های مختلف کشاورزی، گردشگری، دامپروری، شیلات، معادن و ... دارد، امید است زمینه جذب این تسهیلات و اشتغال جامعه روستایی استان فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری در سطح استان از جمله برنامه های کاری این حوزه در آینده است، گفت: اردیبهشت ماه امسال با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری چنین نمایشگاهی در محل روستای نره گاه شهرستان بویراحمد برگزار شد و  این نمایشگاه مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

موسوی افزود: همچنین سومین جشنواره توانمندی های روستائیان و عشایر از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

وی بیان داشت: این نمایشگاه با حضور همه استان های کشور برپا شد و استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب رتبه عالی جز استان های برتر کشور شد.

موسوی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه توانمندی ها و ظرفیت های روستائی و عشایری استان بود و ۲۰ غرفه از تولیدات و صنایع دستی استان نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری و روستائی ما بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های متعددی در زمینه تولیدات روستائی و عشایری است.

موسوی با تاکید بر اینکه جامعه عشایری نماد پیشرفت و اشتغال زایی در جامعه هستند، تصریح کرد: حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایر از سیاستهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار