کد خبر: ۳۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
وزیر نفت هند در واکنش به فشارهای آمریکا بر این کشور درباره معاملات نفتی با ایران گفت: دهلی نو بر اساس منافع ملی خود عمل خواهد کرد و تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد.
به گزارش روز پنجشنبه روزنامه 'تایمز او ایندیا'، درمندرا پرادان افزود: 'ما خودمان تصمیم خواهیم گرفت. هند یک بازار بسیار باثبات و یک اقتصاد بالغ است. رهبری هند هم بسیار هوشیار است و ما بر اساس منافع خود عمل خواهیم کرد.'

آمریکا از کشورهای جهان از جمله هند و چین خواسته است خرید نفت از ایران را کاهش داده و تا 13 آبان ماه که موعد اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه خواهد رسید خرید نفت را کاملا به صفر برساند.

دولت هند هنوز در این مورد هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده است.

هند قبلا تصریح کرده بود که از تحریم های آمریکا علیه ایران پیروی نکرده و تنها از تحریم هایی حمایت خواهد کرد که توسط سازمان ملل وضع شده باشد.

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند پیش از این اعلام کرده بود: ما به منظور حفظ امنیت انرژی خود با تمام طرف های درگیر تعامل خواهیم داشت. 

در طول دور پیشین تحریم های ایران، هند از جمله معدود کشورهایی بود که به خرید محدود نفت ایران ادامه داد. در این زمان کانال های بانکی، بیمه و کشتیرانی به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران مسدود شده بود. 

تلاش های آمریکا برای توقف کامل خرید نفت ایران از سوی کشور های مختلف پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران یا برجام که در سال 2015 به امضا رسید انجام می شود. 

برخی از تحریم های آمریکا علیه ایران در یک دوره 90 روزه ( تا 6 ماه اوت یعنی 15 مرداد) و برخی دیگر از تحریم ها به خصوص در زمینه نفت در یک دوره 180 روزه ( تا 4 نوامبر یعنی 13 آبان) اجرایی خواهند شد. 
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار